Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Elvira Borrell Closa
Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació

Les tres coses que he après

1

L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social

L'avaluació a nivell tècnic, s'ha de dotar d'eines rigoroses i fiables per disposar dades el més objectivades possible, alhora, a nivell ètic i social, que ha de ser transparent, justa i respectuosa amb les persones implicades.
2

L'avaluació no s'ha de percebre com una amenaça

L'avaluació percebuda com una amenaça no genera beneficis per a la institució i no és útil a les persones. L'avaluació hauria de ser una oportunitat de creixement professional per a tots els implicats. Sense informació objectivada és molt difícil saber com s'ha de millorar. L'avaluació és una eina al servei de les aspiracions de millora.
3

L'avaluació de resultats ha servir per millorar processos.

Els resultats de l'avaluació centrada en els aprenentatges de l'alumnat ha de servir per reflexionar i millorar els processos d'ensenyament, d'acord amb els recursos i tenint en compte la influència del context. Sense considerar el context i sense modificar els processos,per més recursos que hi aboquem difícilment podrem modificar els resultats.
Altres veus de la comunitat educativa
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Montserrat Pedreira Montserrat Pedreira
Directora de Grau en Educació...
Compromís
Imma Fuyá Lassnig Imma Fuyá Lassnig
Mare
Hi ha molt cami fet!
Assumpta Pla Pi Assumpta Pla Pi
Directora institut
Tal com som
Anna-Bel Carbonell Rios Anna-Bel Carbonell Rios
Directora de la Fundació Comtal....
Educar és construir
Rafael Ruiz de Gauna Torres Rafael Ruiz de Gauna Torres
Director de Relacions...
El lleure educatiu afavoreix la igualtat d'oportunitats...
Franc Ponti Roca Franc Ponti Roca
Professor a EADA
Anar a la contra

Més informació