Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jaume Font Martí
Jaume Font Martí
Docent de Batxillerat
Accedeixo a la Universitat per la via de la Formació Professional. Curso Magisteri i em llicencio en Història Contemporània a la Universitat de Barcelona. Posteriorment faig el Master en Gestió i Organització d'empreses a la UPC. Fa pocs anys obtinc la titulació de Llicenciat en Psicopedagogia a la UOC. Professionalment he exercit tasques de gestió en diferents centres educatius. Actualment soc tutor i docent a Batxillerat.

Les tres coses que he après

1

Res és neutre als centres educatius

Tot el que fem a les escoles i instituts o educa o deseduca. Des del "bon dia" al "fins demà". Des de la persona que està a la recepció fins a qui té la responsabilitat de la direcció. Des de P3 fins a les activitats extaescolars. Els centres educatius són espais òptims per a la socialització. Molts més enllà dels continguts curriculars que volem que els notres estudiants aprenguin, ensenyem, amb els nostres fets, pautes que els eduquen i els han de permetre, o no, integrar-se socialment com a ciutadans crítics.
2

Cal desaprendre per aprendre

Els centres educatius han de ser espais per a generar conflictes cognitius, especialment en els nostres nens i joves, però també als adults que hi tenim responsabilitats. Caldria renunciar als ensenyaments dogmàtics per donar pas a les preguntes suggerents que permetin als alumnes modificar allò que ja saben i complementar-ho, substituir-ho o esmenar-ho amb tot allò que els proposem. Si això és fonamental pels alumnes, ho és tant o més pels educadors. Si no fem aquest esforç ens convertim en tècnics acrítics d'unes programacions curriculars o en simples reproductors d'un model social que ja em vist que és perfectible.
3

Treballar per a la integració social requereix formar pel món del treball

En totes les etapes educatives cal prendre consciència i incorporar-hi continguts que permetin als nen i joves conèixer el món del treball, des d'una perspectiva àmplia i crítica. No formem només pel món del treball en la formació professional específica. L'organització del centres educatius, les relacions que s'hi estableixen, la priorització que fem dels continguts curriculars, la formació en valors que ens proposem impulsar, ... són també elements que els nens i joves integren en la serva formació. De igual manera que sovint diem que tots hem de ser professors de llengua, ens hem de considerar docents de formació professional.
Altres veus de la comunitat educativa
Beatriz Ballestín González Beatriz Ballestín González
Professora associada i...
La importància del concepte de vinculació per comprendre els...
Núria Perarnau i Soler Núria Perarnau i Soler
Bibliotecària
I les biblioteques?
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La Educación empieza por el ejemplo
Manuela Moledo Nores Manuela Moledo Nores
Mestra d'Anglès. Logopeda
COMPARTIR
Blai Sotos i Franco Blai Sotos i Franco
Mestre
1- SON ELS INFANTS QUI APRENEN.
Angel Castiñeira Fernandez Angel Castiñeira Fernandez
Director del dept. de Ciències...
Educar és estimar incondicionalment les persones
Carme Mayugo i Majó Carme Mayugo i Majó
Educomunicadora
L'educació com a experiència de vida

Més informació