Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
JUANJO RODRÍGUEZ HERNANDEZ
JUANJO RODRÍGUEZ HERNANDEZ
PROFESSOR D'ESO/CAP D'ESTUDIS ESO
Treballo en el món de l'Educació des de fa més de 30 anys, primer a barcelona i més tard a Figueres (sempre a la concertada) Mestre de Ciències d'EGB, Llicenciat en geografia i Hª, en teologia i estudiant Humanitats

Les tres coses que he après

1

EDUCAR ÉS UN PRIVILEGI

La nostra feina i la nostra vtasca ens fa privilegiats de mantenir un contacte diari amb el jovent, amb els alumnes i els exalumnes. La gratificació és incomparable
2

QUI ENSENYA ÉS QUI MÉS APREN

sense cap mena de dubte. El fet d'ensenyar t'obliga a estar al dia, a formar-te,...el fet d'haver d'explicar coses fa de nosaltres persones en constant aprenentatge. D'aqui la importància que els alumnes ensenyin als alumnes
3

L'APRENENTATGE HA DE SER SIGNIFICATIU

Indubtablement. Hi ha un aprenmentatge mecànic i acadèmic que serveix per anar escalant posicions...però en realitat no és aprenentatge. L'autèntic aprenantatge és aquell que sorgeix de la motivació i aporta significativitat
Altres veus de la comunitat educativa
Núria Roca i Caparà Núria Roca i Caparà
Professora Escola Universitària
Relació mantinguda entre famílies i tutors
Silvia Soldevila Bueno Silvia Soldevila Bueno
Operaria en una fàbrica
Teoria i pràctica
Roser Juanola Terradellas Roser Juanola Terradellas
Professora UdG
Assumir els conflictes com a quelcom implícit en la naturalesa...
Montse González Vera Montse González Vera
Assessora i formadora de Formació...
Quin ha de ser el paper dels centres docents quan es pot...
Quim Brugué Torruella Quim Brugué Torruella
Catedràtic ciència política (...
Els alumnes no recorden les assignatures, recorden els professors
Neus Lorenzo Galés Neus Lorenzo Galés
Cap de Serveis de Llengües...
El lideratge educatiu ha d'orientar la transformació social...
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes

Més informació