Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Marc Alcaraz Diez
Marc Alcaraz Diez
Monitor i Responsable d'esplai
Sóc mestre d'educació especial, vaig treballar durant un any a una escola però de seguida vaig tornar als meus orígens educativament parlant, i vaig esdevenir responsable de l'Esplai Espurnes (Esplugues de Llobregat) on participo des dels 5 anys. Actualment estudio psicologia a la UOC.

Les tres coses que he après

1

Les emocions són irrenunciables

És tan difícil educar si les emocions no hi són presents, els entorns educatius han de ser un espai vital de l'infant o el jove, un lloc on sentir-se acollit i escoltat a tots nivells i no una mena de creació artificial on certs aspectes no hi tenen cabuda. L'escolta passa per saber també quin és l'estat d'ànim de cada nen/a, adaptar-se i donar-hi resposta. L'amor, la passió, l'humor, entre d'altres, contribueixen a fer una educació real i útil per la vida.
2

Comprometre's

Per la meva experiència no hi ha res més efectiu educativament parlant que sentir-se vinculat a un projecte. Aconseguir que l'infant sigui el protagonista real del seu procés educatiu i exigir que gradualment assumeixi responsabilitats per anar avançant cap a un objectiu concret. Podem fer una pas més enllà i parlar de compromís social, una educació que ajudi a crear ciutadans sensibles al seu entorn i que es comprometen amb aquest.
3

Crear xarxa

Què podem aconseguir si cadascú estira del seu extrem de la corda? L'educació és un procés prou important i a l'hora multidisciplinar com per pensar a petita escala, seria ideal que tots els agents educatius que passen pel dia a dia d'un infant poguessin tenir contacte i cercar criteris i estils educatius comuns. La idea de la tribu, de la comunitat si voleu, no queda tan lluny, pot ser ens cal ser una mica menys institucionals i tornar a l'origen dotant-nos d'un toc de naturalitat.
Altres veus de la comunitat educativa
Anna Tarrés Vallespí Anna Tarrés Vallespí
Sociòloga
L’espurna ve de fora, el foc es fa a dins
Miquel Gené Molins Miquel Gené Molins
Professor de secundària
La participació de les famílies
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
Anna Agramont Llinàs Anna Agramont Llinàs
I+D
L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant...
Ramon Burgués i Salse Ramon Burgués i Salse
Regidor d'Educació de l'...
Obrir les portes de les escoles i de les aules a les famílies...
María Lucrecia Tigse Caillagua María Lucrecia Tigse Caillagua
Docente de EGB
Educación para la vida
MIREIA GIMENEZ CASTELLS MIREIA GIMENEZ CASTELLS
Diplomada en Empresarials i Aux....
Bona feina

Més informació