Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Pilar Lleonart Forradellas
Pilar Lleonart Forradellas
Pedagoga, Cap de projectes (Educació) a l'Ajuntament de Barcelona (Dte. Sant Andreu).

Sóc Pedagoga  de professió, apassionada pels temes  educatius. Crec en l'eduacció com a intrument de promoció social i personal de les persones.

He treballat en el camp d'educació Especial (mestra), social (Pedagoga EAIA i directora de Serveis socials) i en l' àmbit més de gestió i planificació de projectes, com a referent de temes educatiu d'un Districte. Actualment estic a punt de treballar a l'Institut Municipal  d'educació de Barcelona.

He estat professora associada a la Facultat de Pedagogia i d' Educació Social. Formo part activa del Col·legi de Pedagogs i pedagogues amb temes d' ètica, he col.laborat en diferents investigacions en el camp social/educatiu.

Les tres coses que he après

1

L'Educació ens fa crèixer per dins i per fóra. És una OPORTUNITAT.

L'aposta per l'eduacció té efecte boomerang. La no educació també. L'educació ens fa més lliures. el full de ruta ha d'estar precedit per entusiasme, il·lusió i rigor, no hi caben educadors/res, professors/res, mestres, sense aquests requisists previs.ës essencial! L'ètica de la professió esdevé imprescindible.
2

És la Clau d'aquesta societat. L'Eina imprescindible per a la promoció dels subjectes.

L'educació permet ampliar la mirada, ser creatius, innovadors; evitar la perpetuació d' idees immobilistes i possibilita l'accés a la cultura, el que se´ns dubte proporciona un valor afegit incalculable als èssers humans.
3

És un valor que suma sempre. Un estat que no inverteixi en educació i que no aposti per ella, és un estat sense vida, sense present i sense futur.

És cabdal la responsabilitat i complicitat de la societat ( famílies, educadors i educadores, ciutadans i ciutadanes, responsables polítics). Un estat que no aposta per l'educació per a tots i totes, exclou, discrimina i s'empobreix ( per dins i per fóra).
Altres veus de la comunitat educativa
Joaquim Núñez Cabanillas Joaquim Núñez Cabanillas
Inspector d'Educació
Dels entorns d'aprenentatge
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Enric Garcia Torrents Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari
El model tradicional està caducat
Mª Rosa Buxarrais Estrada Mª Rosa Buxarrais Estrada
Catedràtica d'universitat
L’educació és responsabilitat de la família
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Jordi Musons i Mas Jordi Musons i Mas
Director de l'Escola Sadako
METODOLOGIA. TREBALL EN EQUIP
Deysi Adelaida Cabrera Meza
inspectora general/ Lic....
Aprendizaje

Més informació