Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Anna Espasa Roca
Anna Espasa Roca
Directora del Programa de Psicopedagogia de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Sóc professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i actualment directora de la titulació de Psicopedagogia. Co-coordino el grup de recerca EdOnline que se centra en l'estudi i anàlisi de les ajudes educatives -fonamentalment el feedback- en processos d'ensenyament i aprenentatge que es desenvolupen en entorns virtuals,

The three things I’ve learned

1

La importància del feedback en el procés d’aprenentatge

El feedback, és a dir, la informació que rep l’estudiant en relació a com evoluciona en el seu procés d’aprenentatge, és un aspecte clau per assegurar l’èxit educatiu. Un bon feedback o retorn en l’aprenentatge és aquell que permet a l’estudiant regular el seu procés d’aprenentatge, per tant, l’ha de situar en allò que sap respecte a allò que ha d’aprendre (objectius d’aprenentatge o nivell de desenvolupament d’una competència). Tanmateix, el feedback ha d'incorporar, també, informació que comuniqui a l’estudiant què ha de fer i com, per poder assolir els objectius o nivell de competències proposats. En aquest sentit, cal proporcionar un feedback formatiu, orientat a la millora continua de l’aprenentatge, per tal que aquest incideixi de forma positiva en l’aprenentatge.
2

La pantalla, mitjà per aprendre

Les pantalles tenen poder, sovint capten l’atenció dels nens i nenes molt més que qualsevol adult, sigui el pare, la mare, el docent, els amics, però, sovint, també, es prohibeix als infants veure la televisió o jugar amb la tauleta o el mòbil. Ho estem fent bé? No sol passar a l’ésser humà que quan més es prohibeix una cosa, més la volem? ;) Potser caldria aprofitar el poder que tenen les pantalles per captar d’atenció dels infants i convertir-les com un recurs per a l’aprenentatge. El futur passa per aprofitar el potencial de les pantalles i, per tant, de la tecnologia.
3

L’orientació professional, un canvi

Recordo les paraules del professor Màrius Martínez a la 1 Jornada l’Educació Avui, en què posava de manifest la importància de l’orientació professional. Estic totalment d’acord amb aquest enfocament. En la situació de crisi actual, l’orientació professional és un dels àmbits que més hauria de canviar i que més hauria d’evolucionar proporcionant eines i recursos als futurs professionals per adaptar-se a les característiques canviants i transformadores del món laboral. Ens cal una orientació professional basada en competències. Ha canviat l’orientació, se li està donant la importància que la situació social actual requereix?
Other voices from the educational community
Mª Teresa Santa María Fernández Mª Teresa Santa María Fernández
Consultora UOC y Profesora...
Las personas son lo primero
Franc Ponti Roca Franc Ponti Roca
Professor a EADA
Anar a la contra
Laia Pineda Rüegg Laia Pineda Rüegg
Cap de Projectes en Educació
Educar és reconèixer l’altre
Cristina Gutiérrez Lestón Cristina Gutiérrez Lestón
codirectora de La Granja Escola de...
Els nens són l'essencia de l'humanitat
Kadier Torres Kadier Torres
Docente en formación / Estudiante...
Vocación Docente
Laia Sagarra i Marín Laia Sagarra i Marín
Professora de Música a ESO i BTX i...
l'interès per millorar és bàsic
Nancy del Carmen Lomas Reyes Nancy del Carmen Lomas Reyes
Docente
Crear escuelas que preparen para el futuro

More information