Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Deli Miró Miró
Deli Miró Miró
Psicopedagoga i educadora en art
Sóc mestra d’educació primària i psicopedagoga. Amb anterioritat vaig estudiar escultura i tècniques del volum a La Llotja de Barcelona. Actualment estic cursant un màster d’Educació Inclusiva a la Universitat de Lleida amb molta curiositat i motivació per prendre consciencia i comprensió del nous reptes i problemes socials de la nostra realitat complexa i canviant. La meva recerca personal està encaminada a l’apertura de pedagogies educatives basades en el pensament crític i reflexiu que obrin la ment i l’esperit a noves maneres de fer i que promoguin canvis en la nostra realitat actual. Sóc una apassionada de la metodologia de l’Aprenentatge Servei (ApS) com a eina educativa per promoure compromisos cívics en la ciutadania de millora prosocial.

The three things I’ve learned

1

AULES PER L’EDUCACIÓ DEL BÉ COMÚ

He après... que l’educació que volem per al s. XXI ha de transitar per vies d’aprenentatge que conscienciïn a les persones de la importància de construir una societat més justa i equilibrada basada en el bé comú i en la col•laboració per habitar un món on la diversitat sigui benvinguda i on cadascú pugui desenvolupar el seus talents, les seves habilitats i les seves capacitats.
2

EDUCACIÓ EN LA RESPONSABILITAT I EL COMPROMÍS SOCIAL

He après... que l’educació que volem per al s. XXI no en té prou amb ensenyar als discents coneixements per formar professionals del món productiu sinó que cerca noves possibilitats d’emprenedoria social i personal, de proximitat amb les necessitats reals de la societat oferint propostes innovadores per contribuir a la millora de la qualitat de vida de tothom i per a tothom.
3

APRENENTATGE BASAT EN EL PENSAMENT CRÍTIC

He après... que l’educació que volem per al s. XXI cerca nous paradigmes basats en un pensament crític i reflexiu, amb metodologies més obertes i participatives que ajudin a legitimar i pensar sobre el com i el perquè dels nostres actes, dels nostres pensaments, dels nostres judicis, de les nostres valoracions.
Other voices from the educational community
Cristina Fumadó Casals Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació
Christian Riera Christian Riera
Docente
Debe ser divertida
Ramon Benet Franch Ramon Benet Franch
Professor de FP
Una certa dosis d’inseguretat és bàsica per ser un bon professor
María José García San Pedro María José García San Pedro
Directora del Departamento de...
Observar la mirada de cada alumno
Josep Castillo Josep Castillo
professor i tutor de secundària i...
L'escola que no canvia el món el reprodueix i el justifica
SALVADOR VIDAL RAMÉNTOL SALVADOR VIDAL RAMÉNTOL
PROFESSOR DE DIDÀCTICA DE LES...
Bon Humor
Mirta S. Lojo Suárez Mirta S. Lojo Suárez
Psicopedagoga. Doctora en Ciències...
La convivència en un entorn de respecte, comunicació i col•...

More information