We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views
Jaume Francesch Subirana
Psicopedagog/President d'ACPO (associació catalana de psicopedagogia i orientació)
Sóc psicòleg de formació i psicopedagog de professió, he participat en el món dels moviments associatius lligats a l'escola m'interessen les propostes lligades als valors comunitaris i poc o gens aquelles que justifiquen o potencien l'individualisme. M'agrada estimar i ser estimat i per mi l'altre és fonamental per poder viure.
La meva escola, era un lloc on compartir es feia necessari per superar les dificultats del moment, compartir els jocs, els materials i fins i tot els aliments.
2
Respectar
No es podia compartir,sense respectar, sense considerar l'altre com un del grup, de la colla. No es podia respectar sense compartir, sense conèixer,sense estimar.
Calia que tots tinguéssim una mirada comú per sortir de l'ensurt.
3
Aprendre a aprendre
Quant la llengua era maltractada, vàrem aprendre a considerar-la en les nostres relacions en les nostres comunicacions.
Fèiem servir les nostres habilitats i capacitats per construir un entorn en el qual parlar i aprendre a parlar. Entre tots érem conscients del que ens servia i ens era útil i del que no calia. Fins i tot sense saber-ho avaluàvem.
Other voices from the educational community
Esteve Campins Bagur
Docent de secundària
L'educació, bàsica per un país
Mercè Mas i Ferrer
Mestra i Pedagoga.
L'avaluació formadora, al servei de la cohesió social
Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en...
Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle
Juli Palou Sangrà
Professor Titular Universitat...
Entorns i persones
Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i...
Els inicis
Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial