Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Ladislau Girona Flores
Ladislau Girona Flores
Assessoria i Consultoria
http://es.linkedin.com/in/ladislaugirona

The three things I’ve learned

1

Ethos-Passió

Recordem als mestres apassionats per la seva matèria i per esforçar-se en fer-la estimar. El caràcter i la passió del mestre són el "hook" al coneixement i la virtut. Un no fa de mestre, un és mestre sempre i en tot moment.
2

Estudiar i innovar constantment

Cal aprendre i desarprendre constantment, donar exemple amb aquesta conducta. La innovació a l'educació passa per la reinvenció del procés d'ensenyament i aprenentage: digitalització, personalització i mobilitat son vectors força que poden orientar la direcció dels canvis.
3

L'alumne al centre

L'únic criteri de veritat vàlid és aquell que es pregunta, davant d'un possible canvi o decisió, si allò que anem a escollir és millor o pitjor per l'alumne, si l'ajuda en el seu procés d'aprenentatge, si el fa més o menys competent, autònom, virtuós (el sentit clàssic del que avui anomenem "valors"). Tots els agents que operen en el sistema son instrumentals, estàn al servei de l'alumne.
Other voices from the educational community
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL
MARGARITA ALONSO GUEVARA MARGARITA ALONSO GUEVARA
Mestra
Ens cal aprendre a conviure
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Neus Ferran Biera Neus Ferran Biera
Docent
Tothom a classe vol aprendre
Carme Porta Abad Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
L'aprenentatge és vital
Josep Maria Martorell Benach Josep Maria Martorell Benach
Docent a 2ària
Transmetre

More information