Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Miquel Àngel Prats i Fernández
Miquel Àngel Prats i Fernández
Mestre i Pedagog. Director dels estudis de Grau d'Educació Infantil a la FPCEE Blanquerna - URL
Mestre, Psicopedagog i Doctor en Pedagogia per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Actualment, és el Director dels estudis de Grau d’Educació Infantil a la FPCEE Blanquerna, professor de Tecnologia Educativa i investigador responsable de la línia eduTIC del Grup de recerca consolidat PSiTIC (Pedagogia, Societat, Innovació i TIC) de la FPCEE Blanquerna de la Universitat Ramon Llull. És també assessor pedagògic del CETEI (Centre de Tecnologies Ituarte), col·laborador del Projecte Edu21 i d’Infonomia.com.

The three things I’ve learned

1

Coresponsabilitat educativa

La necessitat que els diferents agents educatius s'impliquin en el fet educatiu és un tema clau per repensar l'educació del segle XXI. En la meva experiència, quan demanem a altres agents quin és el seu grau de responsabilitat en qüestions educatives acostumem a tenir un elevat grau de sensibilització i reflexió que fa crear el sentiment de pertinença a un projecte més gran.
2

Treball en xarxa

De cara a repensar l'educació del segle XXI, és també necessari ser creatiu i pensar de forma alternativa, és a dir, sumar esforços, ajuts, idees, agents socials, projectes, sinèrgies,... En la meva experiència, quan es treballa pensant en xarxa el resultat acostuma a ser sempre molt més enriquidor ja que la "taca d'oli" és més expansiva i arriba a espais i sectors on probablement no ho havíem previst amb anterioritat.
3

Innovació i tecnologia

Un dels factors clau en l'educació del segle XXI és, sense dubte, l'impacte de la tecnologia a l'educació i els seus efectes beneficiosos en els processos didàctics. En la meva experiència, els projectes que han repensat l'acte educatiu en presència de la tecnologia han estat molt més profitosos i han perdurat al llarg del temps que aquells projectes que només s'han limitat a "afegir" tecnologia en el sistema.
Other voices from the educational community
Laura Marin Barbé Laura Marin Barbé
Politòloga
Acampada escolar. Creant comunitat educativa a les terres de...
Pere Marquès Graells Pere Marquès Graells
Professor i investigador educatiu
Fets: vivim en una nova Era/Cultura, ara som “i-persons” i...
Francisco García Suárez Francisco García Suárez
Secretario General de la...
Sin equidad no hay calidad
Àgueda Juaneda Seguí Àgueda Juaneda Seguí
Professora de secundària d'...
Fer feina en equip
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó
Margarida ROMERO Margarida ROMERO
Professora associada a la Facultat...
Aprendre necessita temps
Manel V. Trincado Alba Manel V. Trincado Alba
AMPA SAMC Cornellà de LLob.//...
Guia / Manual del curs per als Pares.

More information