Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Montserrat Boix Fargas
Montserrat Boix Fargas
Mestra
Vaig estudiar Magisteri a Blanquerna. El meu primer curs com tutora va ser el 1983-1984. Tots aquests anys he estat tutora. Ja en porto 30 i tot i que és veritat que vaig passar uns mesos en què em vaig replentajar la meva feina perquè em sentia esgotada física i psicològicament, a hores d'ara puc dir que gaudeixo molt de la meva feina. Cada dia acabo la jornada cansada, però l'endemà em sento amb ganes de continuar i intentar anar millorant.

The three things I’ve learned

1

Respecte i autoritat

Als pocs anys de treballar com a mestra, la direcció de l'escola em va encarregar la tutòria de 8è d'EGB. Avui seria 2n d'ESO. Era un curs de 36 alumnes, molts d'ells repetidors i aperentment conflictius. Jo ja havia tingut molts d'ells a 3r i 4t de Primària. M'ho vaig prendre com un repte. A principi de curs, parlant amb ells, sobre les queixes d'altres mestres sobre el seu mal comportament i que no volien acceptar, els vaig dir, una mica en broma, que eren uns angelets. Em van contestar que això només ho creia jo, que tothom creia que era, el pitjor curs de l'escola. Em vaig quedar de pedra. Els vaig dir que, si bé no eren una classe amb gran rapidesa a l'hora d'assimilar continguts, podien estar ben segurs que, com a persones, eren la millor classe de l'escola. A partir de llavors, em vaig adonar que calia abans que tot mostrar-los-hi respecte perquè se sentissin segurs d'ells mateixos. Tampoc vaig oblidar el fet de posar-los-hi límits i autoritat, però sempre amb la base del respecte i fent-los sentir importants per mi. Em vaig entregar totalment a la meva feina, que vaig veure recompensada amb estima, esforç i respecte per part dels meus alumnes. Encara ara, després de vint-i-dos anys d'aquell curs, ens trobem en algun sopar i em recorden que ells eren la millor classe de l'escola com a persones.
2

Dificultats d'aprenentage.

Els alumnes amb dificultats d'aprenentage en són molts, no només perquè hi hagi nens amb dislèxia, TDA, TDAH, discalcúlia , Asperger,... sinó també pels temps que els toca viure, temps de crisi, de manca de valors, de comoditats, i sobretot de manca de temps dels pares per ocupar-se'n d'ells. l'escola és, per molts d'ells, un punt de referència on hi troben seguretat, límits, dedicació total per part dels mestres ,temps de lleure i aprenentatges.
3

Formació continuada.

La formació continuada és un aspecte que valoro molt. Crec que tan els pares com els mestres ens hem d'anar formant per tal de poder ajudar millor als nostres nens.
Other voices from the educational community
Maria Ojuel Solsona Maria Ojuel Solsona
Professora de geografia i història...
Fer alumnes reflexius i creatius
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó
Carme Mayugo i Majó Carme Mayugo i Majó
Educomunicadora
L'educació com a experiència de vida
Manel Rega Tallon Manel Rega Tallon
Técnic manteniment
Autonomía, respecte, valors.
Jordi Bernabeu Farrús Jordi Bernabeu Farrús
Psicòleg, educador i professor UVIC
La cerca de l'equilibri
Ferran Castellarnau Fort Ferran Castellarnau Fort
Educador
Vivencial
Laia Serra Sangüesa Laia Serra Sangüesa
Codirectora de Comusitària
L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA ÉS LA PORTA CAP AL DESENVOLUPAMENT HOLÍSITC...

More information