Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Víctor Ranera i Martín
Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'Escola Joan Pelegrí

Víctor Ranera i Martín va néixer el 1974 i és llicenciat en Matemàtiques per la UAB i Màster en Direcció i Gestió de Centres Educatius per IL3-UB. Professor de Secundària des de 1998 ha impartit docència a ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, tot impartint matèries com Matemàtiques, Física i Informàtica. Actualment és el director de l’Escola Joan Pelegrí de la Fundació Cultural Hostafrancs de Barcelona.

The three things I’ve learned

1

Aprendre a aprendre és aprendre aprenent

Es diu que una de les competències que ha de tenir tota persona dins la societat del coneixement és aprendre a aprendre per així poder assolir els nous coneixements. En una societat tècnicament avançada i científicament complexa cal primer conèixer bé les habilitats tecnològiques i els principis científics com a base per adquirir noves destreses i gestionar (incorporar, interrelacionar i contextualitzar) el nou saber. No confonem aprendre amb emprar quan aprendre és més proper a comprendre.
2

Les escoles també han d’aprendre al llarg de la vida

Les escoles han d’aprendre al llarg de la vida i tenir present que un dels objectius de l’educació és crear ciutadans autònoms i crítics. Per tant, caldran escoles autònomes i crítiques. És a dir, els centres educatius han de tenir suficient marge d’actuació i han de revisar periòdicament els resultats del seu treball. A més, han de procurar el ple desenvolupament en la seva estructura de totes les competències en les que han de formar l’alumnat: calen escoles competents comunicativament, artísticament, racionalment, ecològicament i vinculades a la societat.
3

L’escola necessita de la societat

La societat necessita escoles però aquestes necessiten de la societat. Si només pensem en fer reformes educatives i no educar la societat per alinear-la amb els objectius i valors de les institucions educatives llavors no aconseguirem res. No es pot remar contracorrent tota l’estona i si el vent que bufa és molt fort llavors millor plegar veles.
Other voices from the educational community
Jaume Mor  Sancho Jaume Mor Sancho
Planificació Educativa Ajuntament...
El pes de cadascun dels factors.
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Àgueda Juaneda Seguí Àgueda Juaneda Seguí
Professora de secundària d'...
Fer feina en equip
Raquel Moreno Raquel Moreno
Consultora de D-CAS
L’escola de la vida
Ferran Castellarnau Fort Ferran Castellarnau Fort
Educador
Vivencial
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...
Jenny Isabel Flores Flores
Prof. de educación básica
Aprender a aprender

More information