Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Berta de Dios Garcia
Berta de Dios Garcia
Professora d'anglès, tutora i formadora
La vida em va canviar quan vaig conèixer les tècniques de la pràctica reflexiva ara fa uns anys. D'allà vaig passar a investigar conscientment a l'aula, vaig fer la tesina sobre avaluació competencial. Ara m'apassiona: 1) la relació entre les competències bàsiques i la teoria de les intel·ligències múltiples, 2)l'aprenentatge integrat i 3) la cohesió social a partir de les bones pràctiques del centre docent.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La importància de les emocions

Tots els membres de la comunitat educativa (alumnat, professorat, famílies i PAS) som persones amb emocions. Aquestes, afavoreixen o dificulten els processos d'ensenyament i aprenentatge. Per tant, hem de partir de la cura d'aquestes emocions per maximitzar el potencial. Això vol dir: millorar la cohesió entre el claustre, escoltar més l'alumnat, ensenyar a les famílies a cuidar-se emocionalment parlant.
2

Per aprendre cal "fer"

Hem de trencar amb les didàctiques caduques basades en la instrucció i centrades en els continguts. El centre del procés educatiu és cada alumne/a en singular. Només quan cada alumne/a protagonitza el seu procés d'aprenentatge té la possibilitat de memoritzar, relacionar, inferir, deduir, analitzar, aplicar, valorar i... aprendre ("fer", no "rebre").
3

L'avaluació ha de ser sobretot formativa

La tradició se centra més en la correcció i en la qualificació que no pas en l'avaluació. Hem d'incloure-la dins del procés d'aprenentatge per tal que sigui significativa. No es pot improvisar i ha de ser eficaç, argumentada i, sobretot, formativa. Un "7" no diu què s'ha fet bé i què cal millorar. Cal incloure activitats d'avaluació al llarg de la seqüència didàctica per guiar cada alumne/a cap a l'èxit educatiu.
Otras voces de la comunidad educativa
Anna-Bel Carbonell Rios Anna-Bel Carbonell Rios
Directora de la Fundació Comtal....
Educar és construir
Roser Boix Tomàs Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur
Alexandre Camacho Prats Alexandre Camacho Prats
Doctor en Pedagogía y profesor
La calidad de nuestro sistema educativo se basa en la calidad...
Mauro Mediavilla Bordalejo Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau
Coral Regí Rodríguez Coral Regí Rodríguez
Directora Escola Virolai
El canvi educatiu requereix lideratge
Carme Hernández Escolano Carme Hernández Escolano
Pedagoga del Centre per a la...
La importància d’educar el conjunt de les dimensions de la...
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies

Más información