Doncs em dedico a intentar comprendre com funciona la creativitat en les persones i la innovació a les organitzacions. Sóc professor a EADA sobre aquests temes, tinc 5 llibres publicats sobre la matèria i viatjo per tot el món impartint seminaris, conferències i tallers.
Per aprendre cal escoltar i, després, desobeir fins al punt de trobar el camí propi. L'educació ha d'anar contra el poder establert, mai a favor. Com deia Foucault, l'educació no pot servir per a crear "cossos dòcils i adaptats".
2
Pensar a l'inrevés
Cal pensar de manera oposada als estàndards oficials. No serem creatius si no trenquem els esquemes del pensament convencional. Només pensant a l'inrevés aprenem a mirar el món des d'una perspectiva provocativa i fresca.
3
Divertir-se
No s'aprèn sense diversió. No m'agrada gens l'expressió castellana "la letra con sangre entra". Em sembla patètica. Jo només aprenc quan em sento fascinat i meravellat amb una idea o concepte. I això acostuma a ser divertit.
Otras voces de la comunidad educativa
Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...
Tura Badosa Moret
Professora d'Història....
L’escola com a lloc de convivència i creixement
Ramon Benet Franch
Professor de FP
Una certa dosis d’inseguretat és bàsica per ser un bon professor
Alejandro Paniagua Rodriguez
Mestre i Investigador Predoctoral...
Per una nova Economia Política de l'escola
Joan Rué Domingo
Professor Universitat Autònoma
Avaluació
José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
L'aventura del saber
Oriol Homs Ferret
Sociòleg
L'avaluació sistemàtica és una de les principals eines de...