Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Joan Llisterri Homs
Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Fa molt poquet que m'he llicenciat en Psicologia i tinc alguns projectes al cap i per ara, encara que ja tinc feina en un altre camp, estic cercant nous horitzons professionals relacionats amb la psicologia i l'educació. Estic desenvolupant un mètode de planificació individualitzada d'hores d'estudi per a períodes d'avaluacions que espero que pugui acabar ajudant a moltíssims estudiants a través d'alguna comunitat educativa virtual o d'alguna aplicació per a dispositius mòbils, que són els suports on adquiriria tota la seva potencialitat.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Cada alumne és un món

De vegades sembla que entre tots oblidem que cada persona és diferent. Sé que és difícil ajudar a grups d'estudiants alhora de forma òptima, però cal fer tot el possible per a tractar-los com el que són quan es tracta d'abordar el seu procés d'ensenyament/aprenentatge': identitats individuals i alhora socials diferents de la resta del món...
2

L'entorn de l'alumne

És imprescindible la intervenció o l'observació, en funció del que s'escaigui a cada moment, de tot allò que envolta l'alumne quan pensem a ajudar-lo el millor possible. Hem de tendir, sempre, a analitzar totes i cadascuna de les parts del seu entorn per a trobar preguntes i respostes
3

La filosofia instruccional

Cal revisar pràcticament de forma rutinària i periòdica la metodologia instruccional o didàctica que apliquem a l'alumnat. Sempre és millorable i si demanem a l'estudiant que progressi no podem quedar-nos enrera quant a autoexigència. L'actual paradigma, segons el meu punt de vista, no és l'adequat per a enfrontar-se a les condicions socioeducatives actuals.
Otras voces de la comunidad educativa
Marta López Dalamau Marta López Dalamau
Mestra d'Educació Infantil i...
L'ús que en fem dels recursos materials
Cristina Fumadó Casals Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació
Jesús C. Guillén Jesús C. Guillén
Editor de "Escuela con...
El futuro pasa por la neuroeducación
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música es una herramienta extraordinaria
Quim Brugué Torruella Quim Brugué Torruella
Catedràtic ciència política (...
Els alumnes no recorden les assignatures, recorden els professors
Montserrat del Pozo Montserrat del Pozo
Directora del Col•legi Montserrat...
Que tots posseïm les Intel•ligències Múltiples i que, per tant,...

Más información