Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Montse Riera Torrecillas
Montse Riera Torrecillas
Pedagoga
http://montserieratorrecillas.plisweb.com

Las 3 cosas que he aprendido

1

Són més importants els procediments que els continguts

En l’actual món global on la informació es constant i fluida, on aquesta informació la trobem per tot arreu i la podem contrastar fàcilment, els continguts (entesos com aquells conceptes imprescindibles que s’han d’aprendre en cada matèria) han d’evolucionar per transformar-se en “excuses” que facilitin l’aprenentatge dels nens i nenes, dels nois i noies cap a l’adquisició de procediments, estratègies, habilitats, competències (digueu-li com vulgueu) que els facin bones persones. Treballar des de la basant dels procediments ofereix un ventall de possibilitats que poden arribar a transformar els alumnes, els docents, els centres i fins i tot les administracions educatives
2

La importància d’un bon equip

Més enllà dels recursos materials, dels espais, de la tecnologia... fins i tot del pressupost, és indispensable un bon equip de persones perquè un centre funcioni amb qualitat. És més important un bon equip, que no el fet de tenir en un centre grans professionals de manera aïllada o que treballin individualment. Sense aquest equip no podran realitzar ni realitzar-se amb una bona tasca docent. I sense un bon equip el centre estarà mancat d’allò més necessari per a que rutlli adequadament: persones cohesionades que comparteixen una ideologia, uns objectius i una metodologia pedagògica concreta i sòlida.
3

L’escola dóna oportunitats a tothom

Malgrat tot allò que es pot millorar de l’educació i les seves repercussions, penso que és important ser conscients del caràcter homogeneïtzador i igualador que fa l’escola. I crec que aquests dos conceptes s’han de llegir entenent el benefici que poden arribar a fer. Hi ha alumnes que només viuran determinades experiències o tindran accés a determinats continguts, activitats o fins i tot rebran afectivitat dins de l’escola, dins d’una aula, amb la interacció amb els companys i amb l’acompanyament d’un mestre.
Otras voces de la comunidad educativa
Teresa Terrades Teresa Terrades
Professora de secundària i coach...
La importància de treballar el projecte vital de cada noi o noia
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Mònica Coll Llastarri Mònica Coll Llastarri
Infermera
PARTICIPACIÓ ACTIVA
Xavier Martínez-Celorrio Xavier Martínez-Celorrio
Professor de Sociologia de l'...
Tasques i activitats desafiants per crear aprenentatges valuosos...
Mercè Bonjorn Dalmau Mercè Bonjorn Dalmau
Presidenta de l'AMPA La...
FUTUR
Aina Flores Hidalgo Aina Flores Hidalgo
Pedagoga i becaria d'...
Com a docent, he compartit aprenentatges amb els infants de 4...

Más información