Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Pepe Menéndez
Pepe Menéndez
Director adjunt de Jesuïtes Educació
Sóc el director adjunt de Jesuïtes Educació. Porto 32 anys en l’educació. Tinc experiència de docent i de directiu. He estat onze anys director del Joan XXIII de Bellvitge. He fet programes de formació en lideratge educatiu tant a casa nostra com a Anglaterra i als Estats Units.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Ajudar a la comunitat educativa a centrar-se en el què volem aconseguir

Plantejar què volem aconseguir els professors, alumnes i famílies amb ambició i sense la barrera immediata del com ho aconseguirem o de les dificultats administratives i culturals que pot haver-hi a curt termini. És una manera de treballar i forçar “els somnis” i vocacions dels educadors, i incentivar els desigs de millora i el repte del canvi. Això s’aconsegueix establint espais de reflexió sistemàtics dins de la programació horària anual amb l’equip directiu, els equips de professors i les famílies, amb una bona metodologia i dinamització de les sessions.
2

Adequació entre espais i objectius d’aprenentatge

Trencar els espais tradicionals de les etapes obligatòries. Establir un vincle directe entre els objectius d’aprenentatge i els espais on vull desenvolupar aquests aprenentatges. En uns casos és trencar la divisió d’aules, l’ordre de taules i el color de les parets; en altres, cal ser agosarat, creant espais d’aprenentatge fora del centre de manera sistemàtica i intencionada. Potenciar l’aprenentatge de determinades competències ens porta a crear espais el més “reals” possible.
3

Enfortir la vocació i compromís professional com una eina de canvi

Apostar fort per treballar la vocació i motivacions internes del professorat i alumnes com una via d’impuls del lideratge pedagògic. No hi ha canvi possible sense explicitar el compromís i el desig de transformació personal, i de vinculació entre la pròpia visió de la vida professional i els resultats d’aprenentatge que proposo als meus alumnes. Aquesta vivència necessita viure’s amb connivència entre l’equip de professors, conformat per aconseguir uns determinats resultats d’aprenentatge d’un grup d’alumnes donat.
Otras voces de la comunidad educativa
Santi Centelles Santi Centelles
Director pedagògic editorial...
Aprendre a escoltar
Òscar Montes i Esteve Òscar Montes i Esteve
Informàtic
Implicació de les famílies
Xavier López Ortín Xavier López Ortín
Cap d'estudis Escola Miquel...
L'alumne és la "diana" de qualsevol decisió
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
M Núria Valls Molins M Núria Valls Molins
Experta en Educació de Persones...
Educar avui és fer ús de les TIC
Pedro de Haro Pedro de Haro
Director gerent Associació de...
Les colònies, escoles de convivència
Alex Castillo Navarro Alex Castillo Navarro
President Fapac,.
Versatilitat dels nens

Más información