Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ramon Pujades i Beneit
Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre del patronat de la Fundació Tourette

Professor de secundària, expert en pedagogia sobre la Síndrome de Tourette i membre del patronat i comité executiu de la Fundació Tourette.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Pràctica reflexiva

Més enllà de la formació inicial i potser de la permanent, és important que les persones que formen un equip educatiu s'aturin periòdicament i facin una reflexió sobre els problemes, dificultats, èxits... que es troben en el dia a dia de la feina. Sovint les urgències de la feina diària no ens deixen temps per reflexionar conjuntament i anar eleborant una pràctica educativa adequada al context de l'escola, el barri i les famílies.

2

Aprenentatge del professorat

Vaig començar a fer de professor sense gaires coneixements de pedagia. No sóc una excepció, penso. He après una mica estant obert a les exigències del món educatiu. La meva formació ha consistit, més enllà de cursets i conferències - també gràcies a elles -, a observar el que passava a l'alumnat com a persones, no només com a estudiants.

3

Alegria de viure

Crec que prestem una atenció gairebé exclusiva als resultats acadèmics del nostre alumnat. I això, en la seva justa mida, és bo. Però deixem de costat anar educant-lo en el fet que la vida és un regal fantàstic i que cal viure-la amb joia i que els mateixos alumnes ens ensenyen coses sobre això. De vegades els amarguem una mica la vida, oi? Només cal veure de quina manera celebren el començament de curs retrobant-se amb amics i companys. L'educació emocional és prioritària. A Finlàndia tenen molt bons resultats acadèmics, però també hi ha un alt índex de suïcidis juvenils...

Otras voces de la comunidad educativa
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Pepe Menéndez Pepe Menéndez
Director adjunt de Jesuïtes...
Ajudar a la comunitat educativa a centrar-se en el què volem...
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Marina Tomàs i Folch Marina Tomàs i Folch
Professora
Valors i cultura professional educativa
Luis Antonio Medina Gonzalez Luis Antonio Medina Gonzalez
Profesor-lider. Profesor primario
RESPETO A LOS SABERES ANCESTRALES

Más información