Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Tura Badosa Moret
Tura Badosa Moret
Professora d'Història. Directora Cor de Maria d'Olot, tutora de 4t d'ESO

Sóc la Tura Badosa i Moret, professora d’Història i tutora de 4t d’ESO de l’Escola Cor de Maria d’Olot. Durant quinze anys he estat directora del centre. He participat a l’EDE, Escola d’Educadors, organitzada per la FECC.

He escrit diverses obres de teatre aplicades a l’ensenyament (“Totscontents i Callaiprou”, premi “El país a l’Escola” 1989). Autora del crèdit “Carrers estrets, horitzons amples”, Joaquim Masmitjà i el seu temps” (Cor de Maria, 1990). He coordinat l’experiència pedagògica “La Garrotxa, conèixer per estimar”. Taller de lectura interactiva (premi Baldiri Reixac 2013 a mestres i professors). M’agrada expressar els meus sentiments a través de la poesia i, de tant en tant, m’atreveixo a escriure algun petit poema (http://turaolotina.blogspot.com.es).

Las 3 cosas que he aprendido

1

L’escola com a lloc de convivència i creixement

He aprés que l’escola, més enllà dels coneixements és un lloc per conviure on valors com l’esforç personal, la cooperació, la solidaritat...es converteixen de paraules en fets quotidians i contribueixen a la maduració personal i al creixement de les persones que formen part de la comunitat educativa.
2

Una escola per aprendre i desaprendre

L’escola com a simple transmissora de coneixement ha perdut el seu sentit. Avui els fets i la informació enciclopèdica estan a l’abast de tots en un sol clic; no té cap sentit reproduir mecànicament un coneixement que evoluciona constantment. Cal doncs seleccionar, jerarquitzar, entendre, cercar les causes i les conseqüències, afavorir la capacitat crítica, dubtar, experimentar, treure conclusions, equivocar-se i rectificar...aprendre i desaprendre.
3

L’escola coma a instrument d’equitat i de transformació social

L’escola ha de ser, vol ser i en moltes ocasions és, un lloc que generi oportunitats, equilibrador de les desigualtats, i amb capacitat per generar un pensament crític vers el funcionament de la societat. L’escola no es pot permetre ser un instrument reproductor del model social una vegada demostrat que és injust. Crec que l’escola ha d’obrir, si més no, escletxes cap a la llibertat i la igualtat.
Otras voces de la comunidad educativa
Xavier Martínez-Celorrio Xavier Martínez-Celorrio
Professor de Sociologia de l'...
Tasques i activitats desafiants per crear aprenentatges valuosos...
Rosa Alexandra Saltos Chacán
Docente
La educación debe ser una celebración de la vida
Christian Riera Christian Riera
Docente
Debe ser divertida
Nicolau Espuña Tarrafeta Nicolau Espuña Tarrafeta
Mestre. Director General de FEDAC...
La passió i la creativitat són eines fonamentals.
Jordi Pujadas Ribalta Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Acompanyem persones que creixen en societat
Roser Caño Valls Roser Caño Valls
Funcionària d'educació...
Fent i desfent aprèn el mestre
Isabel Ruiz Pérez Isabel Ruiz Pérez
Professora de secundària
Penso, doncs aprenc

Más información