El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament desigual per als desiguals
El sistema educatiu ha de fer possible que els centres educatius amb més problemes d'aprenentatge rebin més recursos i que els alumnes amb menys possibilitats econòmiques rebin més suport financer públic
2
L'educació no obligatòria ha de garantir que cap estudiant quedi esclòs per motius econòmics
Els ensenyaments no obligatoris (postobligatoris) no han de ser gratuïts, però el cost no es pot repartir uniformement entre els estudiants. El sistema de preus públics (taxes) ha de tenir en compte les diversitats de renda i el sistema de beques ha de prioritzar la mancança de recursos al rendiment acadèmic.
3
Suport (no incondicional) al professorat
El sistema de finançament ha de poder premiar als bons professionals i donar incentius econòmics per a què es desenvolupin i mantinguin programes d'aprenentatge exitosos. L'esforç i la iniciativa ha de tenir una conseqüència económica i professional
Altres veus de la comunitat educativa
Natàlia Gomà Argilaga
Psicòloga social
Disseny d’una política pública de proximitat des de les...
MÓNICA MOYA LÓPEZ
Pedagoga, autora i tutora de...
Aprovar no és aprendre
Marta Olivella Pedrola
Tècnica del CTESC
Què vol dir educar? Educar vol dir ajudar a algú a créixer i a...
Alfredo Vázquez Jimenez
Ingeniero Industrial
Cuerpo, mente, corazón y espiritualidad
John Bosco Rutishisha
POLICE TRAINER
RESOURCEFUL
Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT
Germà Bel
Professor d'Universitat
L'educació és de mètodes