El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament desigual per als desiguals
El sistema educatiu ha de fer possible que els centres educatius amb més problemes d'aprenentatge rebin més recursos i que els alumnes amb menys possibilitats econòmiques rebin més suport financer públic
2
L'educació no obligatòria ha de garantir que cap estudiant quedi esclòs per motius econòmics
Els ensenyaments no obligatoris (postobligatoris) no han de ser gratuïts, però el cost no es pot repartir uniformement entre els estudiants. El sistema de preus públics (taxes) ha de tenir en compte les diversitats de renda i el sistema de beques ha de prioritzar la mancança de recursos al rendiment acadèmic.
3
Suport (no incondicional) al professorat
El sistema de finançament ha de poder premiar als bons professionals i donar incentius econòmics per a què es desenvolupin i mantinguin programes d'aprenentatge exitosos. L'esforç i la iniciativa ha de tenir una conseqüència económica i professional
Otras voces de la comunidad educativa
Carles Barba Boada
Vicepresident Fundació Catalana de...
Més enllà de l'escola, en el lleure hi ha vida educativa
Deysi Adelaida Cabrera Meza
inspectora general/ Lic....
Aprendizaje
Ricard Coma
Docència
Aprendre és un acte d'humilitat
Marta López Dalamau
Mestra d'Educació Infantil i...
L'ús que en fem dels recursos materials
Vanesa Berlanga Silvente
Professora associada - Universitat...
La estadística: un reto para los universitarios
Raül Manzano Tovar
Mestre
Una educació per al sentit - l’aprenentatge i la convivència-
Julio Andreu Amat
Consultor del Departament...
L'educació és complexe