Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Emili Avilés Cutillas
Emili Avilés Cutillas
Mestre de Primària
Sóc pare de família, mestre de Primària i especialista en Pedagogia Terapèutica per la Univ. Ramon Llull. Treballo com a mestre al col•legi La Farga de Sant Cugat del Vallès, des de fa 18 anys. Després d'haver treballat en diverses professions, i dedicar-me a l'educació no formal a l'Escola Esportiva Brafa, vaig veure que era fent el treball de mestre com podria servir millor els altres. I aquí em teniu!!!

Las 3 cosas que he aprendido

1

Família i escola, claus de la millora de la societat

Famílies i escoles hem de trobar en una educació participativa, lliure i de qualitat la nostra més alta vocació. Cal que pares i mares veiem en les escoles dels nostres fills i filles un suport pacient i continuat en aquesta formació urgent, recolzats també per les administracions públiques. Quan a les famílies intentem viure aquelles bones pràctiques de respecte, treball, ordre i bona convivència, que demanem hi hagi a les nostres escoles, és llavors que construïm els pilars d'una educació en positiu, que facilita l'esforç de tots i fa superar els obstacles que puguin aparèixer.
2

La il•lusió dels educadors, arrel de la nostra professionalitat

Ens calen apreciacions que estiguin per sobre dels aspectes quantitatius. D'aquesta manera, podrem avaluar sense classificar, podrem descobrir fortaleses en els alumnes, orientar-los i estimular-los segons les seves capacitats i aficions, i així podran donar-ho tot i sobresortir. S'han de poder transmetre coneixements i mètodes de treball intel•lectual amb il•lusió renovada, amb un to encoratjador i reconfortant que faciliti el treball cooperatiu. Més que aprendre continguts (que òbviament s'han d'aprendre) és més important allò que possibiliti al llarg de la vida adquirir-los amb flexibilitat i un sa esperit crític, i adaptar-los al servei de la societat i de cada una de les persones que ens envolten. El professorat no és una part més d'un trencaclosques, és l'aglutinant i el coordinador de les peces, doncs té la suficient perspectiva anímica i afectiva, i la responsabilitat professional, per contribuir a que la vida i l'experiència dels nostres estudiants no siguin fets aïllats plens d'activitats inconnexes.
3

Alumnes lliures i responsables

L'alumnat ha de ser constructor d'un bon ambient escolar. Per això ens cal sempre confiança en ells, malgrat les dificultats pròpies o de l'entorn. Aquest clima de confiança afavoreix poder viure una llibertat responsable, mostrar una actitud solidària i fer millorar cadascú, imprescindible per a l'excel•lència. Hem de fer un esforç per a ensenyar en les nostres aules a considerar les coses i a raonar; no imposar-los una conducta, sinó mostrar-los els motius. Cimentaran així, en les seves accions assenyades, la seva capacitat de ser lliures i responsables. Pares, professors i alumnes, tant si som a l'escola pública, privada o concertada, millorem junts en aquesta aventura diària que és l'educació. Per això hem d'estar disposats a ajudar-nos i deixar-nos ajudar, amb un esforç amable i contagiós, amb una estima per la feina ben feta, que ens porti d'una manera habitual a compartir coneixement i experiència, i a gaudir amb això.
Otras voces de la comunidad educativa
Xavier Gimeno Soria Xavier Gimeno Soria
Professor Titular d'...
La família d’origen és el primer plató on som protagonistes, o...
Xavier Martí i Renom Xavier Martí i Renom
Director d'Innovació
El món es mou per energia i evoluciona pel coneixement
Carles Monereo Font Carles Monereo Font
Professor de Psicologia de l'...
Mai aprenem sols
Ismael Alfaro Pla Ismael Alfaro Pla
President de la FaPaC a Lleida
L'èxit escolar és fruit de molts factors
Pedro de Haro Pedro de Haro
Director gerent Associació de...
Les colònies, escoles de convivència
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Román Castro Alcaide Román Castro Alcaide
Professor d'universitat
Entusiasme

Más información