Quan treballava a l’ajuntament em preguntaven sovint quina era la millor o pitjor escola de la ciutat, i jo sempre els deia el mateix: si el teu fill o filla té facilitat per als aprenentatges acadèmics, totes les escoles són bones; visita les escoles pensant que, potser, el teu infant no té aquesta facilitat, i li caldrà una escola que sàpiga apreciar igualment el seu esforç i les seves capacitats, i que sàpiga treballar per treure el millor de cada alumne.
Tenim alumnes amb grans capacitats per fer grans coses a la vida, però que per motius diferents no s’adapten al context educatiu estrictament acadèmic. Cal que l’escola no faci persones fracassades, cal no tallar les ales als infants i joves, pensem com fer que l’escola sigui un context apte per a tots i totes, on els mestres puguem guiar i acompanyar als alumnes en el seu particular camí per enfocar la vida. Acceptem i valorem totes les capacitats, totes les intel•ligències, totes les virtuts de tots i cada un dels nostres infants i joves.