Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Ana Belén Colén Ráfales
Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
Vaig estudiar E.Infantil, i Psicopedagogia, i ja exercint de mestra i mostrant interès pels audiovisuals, em vaig posar a estudiar Comunicació Audiovisual a la UPF. Ara no fa massa que vaig acabar, i puc aplicar els coneixements apresos al CRP del Garraf, on hi sóc des d'aquest curs escolar en comissió de serveis.

The three things I’ve learned

1

El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula

El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula perquè sense aquesta mena d'interacció màgica que permet la confiança no es crearan les situacions ni els espais òptims per l'aprenentatge.
2

La renovació pedagògica ha d'estar vinculada a la dimensió social i cultural

Les converses de després dels àpats a l'escola hauríen de girar entorn una perspectiva cultural molt acurada i actualitzada que permetés a tots els docents encarrilar-se en la mateixa via. Aquesta dimensió cultural hauria d'impregnar el treball dels cicles i els claustres -dimensió social- per no acabar, com gairebé sempre passa, perpetuant estructures i espais obsolets i que no accepten la interacció entre els professionals sinó que actuen com mers transmissors d'una informació que té múltiples vies i canals de trobada no presencials.
3

Cal un replantejament de l'accés a la carrera docent

Després d'estudiar la diplomatura/grau de Magisteri ja pots treballar. La major part de les habilitats que apliquis com docent en l'aula estaran relacionades amb el bagatge del que un coneix sobre la pròpia tasca del docent. Els coneixements apresos durant la carrera passaran al pla secundari, i prevaldrà el coneixement de la figura docent que un coneix (el seu mestre a l'escola, el tutor de pràctiques, el mestre paral·lel,...). Per què passa això en la nostra tasca professional? Per què resulta tant difícil innovar?
Other voices from the educational community
Josep Maria Jarque Jutglar Josep Maria Jarque Jutglar
Aprenent de mestre
Els llibres que duc sota el braç
Francisco García Suárez Francisco García Suárez
Secretario General de la...
Sin equidad no hay calidad
Esther Garcia Navarro Esther Garcia Navarro
Formadora especialitzada en...
L'impacte emocional entre mestres i estudiants
Xavier Àvila i Morera Xavier Àvila i Morera
Mestre i professor a Blanquerna (...
El bon mestre del tercer mil·lenni no ha de ser tant un bon...
Roser Canals Cabau Roser Canals Cabau
professora de ciències socials i...
Les didàctiques específiques claus en la formació del professorat
Josep Puy Juanico Josep Puy Juanico
Director pedagògic C.E. Gresol.-...
Defugir dels mites
Daniel Cassany Daniel Cassany
Docent i investigador
Més aprenentatge i menys ensenyament

More information