Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Ana Belén Colén Ráfales
Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
Vaig estudiar E.Infantil, i Psicopedagogia, i ja exercint de mestra i mostrant interès pels audiovisuals, em vaig posar a estudiar Comunicació Audiovisual a la UPF. Ara no fa massa que vaig acabar, i puc aplicar els coneixements apresos al CRP del Garraf, on hi sóc des d'aquest curs escolar en comissió de serveis.

The three things I’ve learned

1

El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula

El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula perquè sense aquesta mena d'interacció màgica que permet la confiança no es crearan les situacions ni els espais òptims per l'aprenentatge.
2

La renovació pedagògica ha d'estar vinculada a la dimensió social i cultural

Les converses de després dels àpats a l'escola hauríen de girar entorn una perspectiva cultural molt acurada i actualitzada que permetés a tots els docents encarrilar-se en la mateixa via. Aquesta dimensió cultural hauria d'impregnar el treball dels cicles i els claustres -dimensió social- per no acabar, com gairebé sempre passa, perpetuant estructures i espais obsolets i que no accepten la interacció entre els professionals sinó que actuen com mers transmissors d'una informació que té múltiples vies i canals de trobada no presencials.
3

Cal un replantejament de l'accés a la carrera docent

Després d'estudiar la diplomatura/grau de Magisteri ja pots treballar. La major part de les habilitats que apliquis com docent en l'aula estaran relacionades amb el bagatge del que un coneix sobre la pròpia tasca del docent. Els coneixements apresos durant la carrera passaran al pla secundari, i prevaldrà el coneixement de la figura docent que un coneix (el seu mestre a l'escola, el tutor de pràctiques, el mestre paral·lel,...). Per què passa això en la nostra tasca professional? Per què resulta tant difícil innovar?
Other voices from the educational community
Daniel Cassany Daniel Cassany
Docent i investigador
Més aprenentatge i menys ensenyament
Beatriz Ballestín González Beatriz Ballestín González
Professora associada i...
La importància del concepte de vinculació per comprendre els...
SALVADOR VIDAL RAMÉNTOL SALVADOR VIDAL RAMÉNTOL
PROFESSOR DE DIDÀCTICA DE LES...
Bon Humor
Ana Ayuste González Ana Ayuste González
Titular d'Universitat
L’aprenentatge permanent com una tasca personal i social...
Joan Padrós Rodríguez Joan Padrós Rodríguez
President de l'Associació...
Una escola connectada
Jaume Font Martí Jaume Font Martí
Docent de Batxillerat
Res és neutre als centres educatius
Mª Rosa Buxarrais Estrada Mª Rosa Buxarrais Estrada
Catedràtica d'universitat
L’educació és responsabilitat de la família

More information