Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Ana Moreno Salvo
Ana Moreno Salvo
Cap de Projectes Educatius a Institució Familiar d'Educació
Sóc Informàtica de professió i vaig descobrir la meva passió per l’educació sent tutora i professora de matemàtiques durant una dècada a l’escola Pineda de l’Hospitalet. Des de llavors em dedico a la innovació educativa desenvolupant programes per totes les edats i àmbits. En l’actualitat porto el departament de Projectes Educatius de Institució Familiar d’Educació.

The three things I’ve learned

1

Els alumnes aprenen i superen les seves dificultats quan el professorat creu en el seu potencial i ells ho han de saben

Per ensenyar no només cal dominar els continguts i processos si no conèixer com són i com aprenen els alumnes. Però cada alumne és diferent i és per això que per implicar-lo en el seu aprenentatge se l’ha de conèixer motivant-lo personalment i afavorint les oportunitats d’aprenentatge. Tot això es pot aconseguir amb eines pedagògiques que facilitin l’atenció personalitzada. L’ensenyament del futur si vol arribar a l’excel·lència haurà de comptar amb el tracte personal individual del professorat i l’alumnat.
2

En educació la motivació és imprescindible tant pels pares com pel professorat i els alumnes

Quan una persona està motivada busca camins per tenir èxit en allò que l’emociona. Un professor motivat per l’aprenentatge dels seus alumnes crea contínuament situacions d’aprenentatge d’èxit, i a més és capaç de contagiar la seva motivació tant als alumnes com als seus pares. Amb una bona dosi de formació i recursos, tant per pares i mares com per professorat, és pot aconseguir una part important d’aquesta motivació. Una altre part s’aconsegueix amb treball en equip i compartint experiències. Si, a més de motivat, el professorat està relaxat i té sentit de l’humor, els alumnes s’ho passen bé aprenent i l’èxit està garantit.
3

La innovació ha de tenir sentit i estar al servei de l’aprenentatge

Tant l’educació com la docència tenen vocació de servei. La qualitat de vida de molts nens i joves i el futur de les societats depenen de què els professionals que s’hi dediquen així ho entenguin. La innovació d’ara i del futur ha de tenir en compta sobre tot les persones, el seu desenvolupament competencial i humà en totes les dimensions de la persona: física, socio-emocional, racional i transcendent, i la seva capacitat futura per col·laborar solidàriament en fer del món un lloc millor per a tots allà on visqui i treballi.
Other voices from the educational community
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Josep Castillo Josep Castillo
professor i tutor de secundària i...
L'escola que no canvia el món el reprodueix i el justifica
Neus Ferran Biera Neus Ferran Biera
Docent
Tothom a classe vol aprendre
Roser Caño Valls Roser Caño Valls
Funcionària d'educació...
Fent i desfent aprèn el mestre
Mª Victòria Gómez Serés Mª Victòria Gómez Serés
Pedagoga: Vocal del Col·legi de...
Acompanyament
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
Enric M. Sebastiani i Obrador Enric M. Sebastiani i Obrador
Professor a la FPCEE Blanquerna (...
Sense amor i esperança no es pot educar

More information