Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ana Moreno Salvo
Ana Moreno Salvo
Cap de Projectes Educatius a Institució Familiar d'Educació
Sóc Informàtica de professió i vaig descobrir la meva passió per l’educació sent tutora i professora de matemàtiques durant una dècada a l’escola Pineda de l’Hospitalet. Des de llavors em dedico a la innovació educativa desenvolupant programes per totes les edats i àmbits. En l’actualitat porto el departament de Projectes Educatius de Institució Familiar d’Educació.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Els alumnes aprenen i superen les seves dificultats quan el professorat creu en el seu potencial i ells ho han de saben

Per ensenyar no només cal dominar els continguts i processos si no conèixer com són i com aprenen els alumnes. Però cada alumne és diferent i és per això que per implicar-lo en el seu aprenentatge se l’ha de conèixer motivant-lo personalment i afavorint les oportunitats d’aprenentatge. Tot això es pot aconseguir amb eines pedagògiques que facilitin l’atenció personalitzada. L’ensenyament del futur si vol arribar a l’excel·lència haurà de comptar amb el tracte personal individual del professorat i l’alumnat.
2

En educació la motivació és imprescindible tant pels pares com pel professorat i els alumnes

Quan una persona està motivada busca camins per tenir èxit en allò que l’emociona. Un professor motivat per l’aprenentatge dels seus alumnes crea contínuament situacions d’aprenentatge d’èxit, i a més és capaç de contagiar la seva motivació tant als alumnes com als seus pares. Amb una bona dosi de formació i recursos, tant per pares i mares com per professorat, és pot aconseguir una part important d’aquesta motivació. Una altre part s’aconsegueix amb treball en equip i compartint experiències. Si, a més de motivat, el professorat està relaxat i té sentit de l’humor, els alumnes s’ho passen bé aprenent i l’èxit està garantit.
3

La innovació ha de tenir sentit i estar al servei de l’aprenentatge

Tant l’educació com la docència tenen vocació de servei. La qualitat de vida de molts nens i joves i el futur de les societats depenen de què els professionals que s’hi dediquen així ho entenguin. La innovació d’ara i del futur ha de tenir en compta sobre tot les persones, el seu desenvolupament competencial i humà en totes les dimensions de la persona: física, socio-emocional, racional i transcendent, i la seva capacitat futura per col·laborar solidàriament en fer del món un lloc millor per a tots allà on visqui i treballi.
Otras voces de la comunidad educativa
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Silvia Soldevila Bueno Silvia Soldevila Bueno
Operaria en una fàbrica
Teoria i pràctica
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Josep Castillo Josep Castillo
professor i tutor de secundària i...
L'escola que no canvia el món el reprodueix i el justifica
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...

Más información