Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Enric Garcia Torrents
Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari

Investigador radicat al sur de Xina, traballant per a Stanford Law School i Geneva Graduate Institute.

Les tres coses que he après

1

El model tradicional està caducat

Tots els educadors, acadèmics i polítics amb poder sobre el sistema educatiu del món haurien d'estudiar els següents vídeos, i ser examinats després per assegurar que han entès quina és exactament la situació: http://www.ted.com/playlists/124/ken_robinson_10_talks_on_educ.html
2

El model acadèmic limita el coneixement

Limita l'accés al coneixement a un nombre limitat de persones, limita la manera en que aquestes persones poden aprendre, què poden aprendre, com i quan, tot plegat perpetuant una jerarquia i un status quo normalment poc alineat amb els interessos de la societat, i els objectius últims de l'aprenentatge i la innovació.
3

El valor dels títols és relatiu

En moltes disciplines, l'aprenentatge a nivell superior, les innovacions i l'impacte en el món real ocorren a pesar del sistema educatiu i l'status quo acadèmic, no gràcies a aquest.
Altres veus de la comunitat educativa
Josep M. Mominó Josep M. Mominó
Professor de la UOC
El nostre model educatiu sembla poc apropiat per formar...
Jaume Mor  Sancho Jaume Mor Sancho
Planificació Educativa Ajuntament...
El pes de cadascun dels factors.
Ana Moreno Salvo Ana Moreno Salvo
Cap de Projectes Educatius a...
Els alumnes aprenen i superen les seves dificultats quan el...
Miquel Fernández Ayxelà Miquel Fernández Ayxelà
Tècnic dels Programes d'...
Els nostres alumnes ens demanen coneixements, valors i normes...
Manel V. Trincado Alba Manel V. Trincado Alba
AMPA SAMC Cornellà de LLob.//...
Guia / Manual del curs per als Pares.
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...
JAUME BELLERA SOLÀ JAUME BELLERA SOLÀ
Professor de la Facultat d'...
Cada circumstància és un camí per recórrer

Més informació