Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Carmona Espinosa
Jordi Carmona Espinosa
Director Escola Garbí Pere Vergés d'Esplugues

Biòleg, amb àmplia experiència en el camp de la docència, en la direcció tècnica d'empreses d'aqüicultura marina, en la creació, implantació, coordinació i seguiment de projectes de gestió i educació ambiental, control i seguretat alimentària i en la gestió d’instal·lacions esportives. Ha estat professor de primària, secundària i Màster a la UB. Col·laborador Edu 21. Grup de Treball de Mestres de Rosa Sensat.

Les tres coses que he après

1

Diga’m com avalues i et diré qui ets

Tradicionalment hem considerat l’avaluació com un instrument sancionador. Superes o no superes. Lluny d’això, l’avaluació és el millor instrument per la millora. L’avaluació ha de ser l’instrument per excel•lència que orienti i detecti les oportunitats de millora. Per tant l’avaluació ha de ser formativa i respondre als objectius d’un model competencial d’aprenentatge, basat en el convenciment de que totes les persones presenten capacitats i talent (intel•ligències múltiples).
2

L’avaluació ha de ser competencial

Els processos d’avaluació han de contemplar tota la potencialitat de les persones, treballar totes les seves competències. Aquesta convicció significa el canvi metodològic a l’aula, necessari en el context actual. D’aquesta manera cal trobar l’equilibri entre la transmissió del coneixement i l’aprenentatge basat en projectes, problemes, cooperatiu, etc.
3

L’escola avaluadora

Els processos d’avaluació a l’escola han de contemplar tots els nivells. L’escola ha de ser capaç d’avaluar l’exercici docent també, dins el propi equip en 360 º com per part d’alumnes i famílies. Els resultats del centre en les proves externes són també indicadors de millora que cal analitzar i tenir presents. La transparència i comunicació d’aquests processos també és fonamental en l’objectiu de millora que cal vincular en els plans de formació permanent dels centres.
Altres veus de la comunitat educativa
Jordi Díaz Gibson Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en...
L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació
Roser Caño Valls Roser Caño Valls
Funcionària d'educació...
Fent i desfent aprèn el mestre
Josep Lluís Conde Sala Josep Lluís Conde Sala
Professor UB
L'educació es molt important en l'estructuració del...
Joan Joan
professor de secundària jubilat
L'alumne, al centre
Angel Castiñeira Fernandez Angel Castiñeira Fernandez
Director del dept. de Ciències...
Educar és estimar incondicionalment les persones
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Carme Bové i Romeu Carme Bové i Romeu
Responsable d'ensenyament al...
És imprescindible predicar amb l’exemple.

Més informació