Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Díaz Gibson
Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en ciències de l'educació
Sóc mestre i pedagog i actualment faig docència i investigació a la FPCEE Blanquerna (URL). Estic especialment compromès amb els reptes socials que afrontem avui, tals com l'accès universal a una educació i una sanitat de qualitat, així com a un treball i un habitatge dignes. Tres idees que resumeixen els meus interessos i la meva aposta personal pel canvi i la millora social són: 1. L'Educació al llarg de la vida, com a motor dirigit a l'autorealització personal, així com a la participació crítica i creativa per una societat més justa i solidària. 2. Les Xarxes Socioeducatives, com a filosofia organitzativa basada en la interconnexió i la col·laboració entre àmbits, sectors, disciplines i institucions. 3. La Innovació Social, com al compromís explícit de les empreses amb la creació de valor social i mediambiental.

Les tres coses que he après

1

L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació

Tot el que fem i diem com a educadors ja sigui explícitament o implícita, ha d'anar dirigit a fomentar l'autoconeixement, l'acceptació i l'autoestima dels nostres alumnes. Hem de crear un clima socio-afectiu a tota l'escola basat en el respecte per la diversitat, i així dirigir aquests infants vers la millora i l'aprenentatge continu.
2

L'èxit educatiu depén de la xarxa socioeducativa

Una part important de l'èxit educatiu dependrà de la qualitat de les connexions establertes entre l'escola i el seu entorn proper, L'acolliment i la formació a les famílies, la col·laboració amb els EAPs, EAIAs, CSMIJs, casals de lleure etc. tenen un impacte significatiu en els aprenentatges dels nostres infants.
3

El lideratge educatiu ha d'estar orientat a la innovació col·laborativa

Un projecte compartit amb responsabilitats compartides, i alhora orientat al canvi i la innovació requereix un lideratge específic. No per treballar en equip ha d'haver-hi col·laboració, i no per tenir un equip que col·labora ha d'haver-hi innovació. Algunes claus: el temps i els espais dirigits a generar nous projectes, la discussió proactiva, la formació contínua i l'acció-avaluació.
Altres veus de la comunitat educativa
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT
Joaquim Núñez Cabanillas Joaquim Núñez Cabanillas
Inspector d'Educació
Dels entorns d'aprenentatge
María Lucrecia Tigse Caillagua María Lucrecia Tigse Caillagua
Docente de EGB
Educación para la vida
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...
Jordi Pujadas Ribalta Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Acompanyem persones que creixen en societat
Nancy Auquilla Galán Nancy Auquilla Galán
Docente
Educación transformada
Quim Brugué Torruella Quim Brugué Torruella
Catedràtic ciència política (...
Els alumnes no recorden les assignatures, recorden els professors

Més informació