Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Lluís Tarín
Lluís Tarín
Assessor especialitzat en Tecnologia Educativa i Desenvolupament Directiu
Sóc assessor extern en lideratge i estratègia a la Fundació Jesuïtes Educació (www.fje.edu/Fje). Ajudo a coordinar l’“Editorial Board” del portal de “e-Learning” i “Learning papers” de la Comunitat Europea (www.elearningeuropa.info). Estic especialitzat en Tecnologia Educativa i Desenvolupament Directiu.

Les tres coses que he après

1

Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el perquè porta a situacions sense sentit

Ocupar-se del com crear l'escola del demà sense tenir clar prèviament què volem i el perquè ho volem, condueix sovint a trobar solucions sense sentit i de poca transcendència. Cal dedicar temps per discernir quina mena d’escola volem i el perquè. L’anàlisi l’hem de fer entre tots els actors i les persones implicades: famílies, alumnes, professorat i educadors no docents. El què i el perquè tenen a veure amb els valors personals i col•lectius i també amb el compromís de justícia i de millora social.
2

Liderar el camí per crear l'escola del demà és menys tècnic i didàctic i més de convenciments i valors

Liderar els canvis per crear l'escola del demà no és una qüestió només d'aplicar solucions tècniques i didàctiques sinó més aviat de transformar valors, actituds i la cultura de les persones implicades. L’escola del demà comporta pèrdues i manteniment del què ara fem. Demana aprendre, en un camí ple d’incerteses, per assaig i error. Liderar aquest procés vol dir tornar la paraula als actors i ajudar a identificar la mena de repte que es presenta i estructurar les preguntes i els temes fonamentals.
3

Cal treball i compromís en equip de tot el professorat per crear l'escola del demà

Davant de l’individualisme que caracteritza sovint el treball docent cal promoure el treball col•laboratiu. La col•laboració en grups aïllats propiciats per dispositius i estructures departamentals o de cicles fomenten la balcanització dels centres i no ajuden prou a la creació de l’escola del demà. Els projectes col•lectius de caire innovador ajuden a reforçar actituds de diàleg entre companys i impulsen estructures molt més horitzontals. Treballar en projectes comuns és la clau per un canvi efectiu. El treball i compromís en equip de tot el professorat ajuda molt més a crear l'escola del demà que el treball i compromís individual.
Altres veus de la comunitat educativa
Irma Silvia Torres Lopez Irma Silvia Torres Lopez
Mexican Teacher
The most experimented teachers must work at kindergarten.
Joan Sanz Bartra Joan Sanz Bartra
Actor de doblatge i guionista
Aprendre és una addicció
Alfredo Vázquez Jimenez Alfredo Vázquez Jimenez
Ingeniero Industrial
Cuerpo, mente, corazón y espiritualidad
Jaume Martin Jordana Jaume Martin Jordana
Mestre d'anglès
Mirada
Josep Manuel Prats Josep Manuel Prats
President - Fapel
Confiança i somriure
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
Anna Tarrés Vallespí Anna Tarrés Vallespí
Sociòloga
L’espurna ve de fora, el foc es fa a dins

Més informació