Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Núria Perarnau i Soler
Núria Perarnau i Soler
Bibliotecària
Bibliotecària de biblioteca pública. Actualment directora de la biblioteca El Carmel-Juan Marsé de Barcelona.

Les tres coses que he après

1

I les biblioteques?

L'aprenentage al llarg de la vida: per a què i per a qui? I...a on? Un d'aquests llocs al marge de l'escola i de l'educació reglada pot ser la biblioteca. Perquè la biblioteca està oberta a tothom, sense restriccions d'edat, d'ocupació o d'interessos. Perquè s'hi pot trobar una mica de tot en oferta formativa (cursos d'autoaprenentage, en format presencial o virtual, itineraris lectors o en TICs, xerrades, conferències, tallers sobre diferents matèries i aficions...) Perquè no cal ser estudiant o treballador en actiu per prendre-hi part, només curiós i amb ganes d'aprendre. I perquè no costa res, només disposar cadascú del seu temps i aplicar el ritme d'aprenentatge propi...
2

Llegeixo, ergo aprenc

La lectura, la cultura escrita, és fonamental en tot procés d'aprenentatge. S'inicia quan som petits, quan aprenem a llegir i se'ns obre un món infinit de possibilitats de coneixement, i no s'acaba, es reforça quan esdevenim adults i llegim per plaer, per saber més coses, per veure el món més gran i així entendre'l una mica més.
3

Escola, ens ajudem?

L'escola ensenya a llegir, ensenya a aprendre. L'entorn i la família també. I la biblioteca també. Si més no, pot enriquir i posar en valor aquest aprenentatge. Pot ajudar en el procés de llegir més i millor, proposant itineraris lectors per a tots els gustos i de qualitat. Pot ajudar a destriar millor dades i informació, a trobar més fàcilment allò que es busca, a través d'acurats programes d'alfabetització informacional. I pot ajudar a formar individus més crítics amb els resultats d'allò que es troba i, per tant, individus més capaços d'analitzar el món i fer-lo millor. Escola, treballem junts en això?
Altres veus de la comunitat educativa
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
Anna Forés Miravalles Anna Forés Miravalles
Professora Universitària
Ensenyar és aprendre dues vegades
Lluís Vallvé Cordomí Lluís Vallvé Cordomí
Mestre i responsable Programes de...
He après a esperar
Victòria Oliu Subiranas Victòria Oliu Subiranas
Professora de matemàtiques a ESO i...
Preguntar i escoltar a l'alumnat
Neus Lorenzo Galés Neus Lorenzo Galés
Cap de Serveis de Llengües...
El lideratge educatiu ha d'orientar la transformació social...
Roser Boix Tomàs Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...

Més informació