Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre
Estem en un moment de canvi i els que ara estem a les aules hem d’encapçalar la revolució educativa. Ens cal molta formació, aprenentatge constant, idiomes i estar al dia de l’acualitat. Hem de ser “sherpes” per als alumnes i guiar-los en un camí que sovint fa molta pujada. Als professors ens cal fer autocrítica i aprendre cada dia a fer millor la nostra feina.
2
Que ens cal corregir menys i avaluar més
És el gran repte: renovar els criteris d’avaluació. Oferir alternatives als exàmens i potenciar la comunicació oral. Al capdavall dels exàmens només en miren la nota i no les correccions. Per tant, que siguin ells mateixos qui es corregeixin, que treballin en projectes i que l’avaluació sigui continuada. En definitiva “fer fer” als alumnes i intentar no penalitzar l’errada sinó la inactivitat.
3
Que el millor de la feina… són els alumnes
Perquè gràcies a ells l'aprenentatge és recíproc. Perquè les millors classes són aquelles molt vivencials, participatives i amb molts exemples. On tothom s’hi deixa la pell. I perquè després de 10 anys fent de professora he descobert que el que més recorden de mi mai té a veure amb el temari. No vull que els alumnes aprenguin de mi, vull que aprenguin… amb mi.
Altres veus de la comunitat educativa
Tura Badosa Moret
Professora d'Història....
L’escola com a lloc de convivència i creixement
Aina Flores Hidalgo
Pedagoga i becaria d'...
Com a docent, he compartit aprenentatges amb els infants de 4...
Gerard Ferrer Esteban
Recercador en educació
Separar no compensa
Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària
Una emoció un aprenentatge
Norman Longworth
Professor, UNESCO Consultant on...
That the 2 most important populations who should know about...
Xavier Martínez-Celorrio
Professor de Sociologia de l'...
Tasques i activitats desafiants per crear aprenentatges valuosos...
Ignasi Carreras
Director de l´Institut d´Innovació...
Oportunitats de futur