Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre
Estem en un moment de canvi i els que ara estem a les aules hem d’encapçalar la revolució educativa. Ens cal molta formació, aprenentatge constant, idiomes i estar al dia de l’acualitat. Hem de ser “sherpes” per als alumnes i guiar-los en un camí que sovint fa molta pujada. Als professors ens cal fer autocrítica i aprendre cada dia a fer millor la nostra feina.
2
Que ens cal corregir menys i avaluar més
És el gran repte: renovar els criteris d’avaluació. Oferir alternatives als exàmens i potenciar la comunicació oral. Al capdavall dels exàmens només en miren la nota i no les correccions. Per tant, que siguin ells mateixos qui es corregeixin, que treballin en projectes i que l’avaluació sigui continuada. En definitiva “fer fer” als alumnes i intentar no penalitzar l’errada sinó la inactivitat.
3
Que el millor de la feina… són els alumnes
Perquè gràcies a ells l'aprenentatge és recíproc. Perquè les millors classes són aquelles molt vivencials, participatives i amb molts exemples. On tothom s’hi deixa la pell. I perquè després de 10 anys fent de professora he descobert que el que més recorden de mi mai té a veure amb el temari. No vull que els alumnes aprenguin de mi, vull que aprenguin… amb mi.
Altres veus de la comunitat educativa
Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...
Marina Sambola Palau
Mestra
Mirar
Marc Franco Sola
Professor de Grau d'Educació...
Educar és diferent a ensenyar.
JOSEP MARQUES i ROSSELL
PROFESSOR TÈCNIC
CONFIANÇA
Román Castro Alcaide
Professor d'universitat
Entusiasme
Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Cada alumne és un món
Tura Badosa Moret
Professora d'Història....
L’escola com a lloc de convivència i creixement