Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Noemí Sas Castilleja
Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
Sóc historiadora de l'art, he treballat en projectes culturals a diferents països, en moltes ocasions relacionats directa o indirectament amb l'educació. Coordino el projecte "Filmoteca per a les escoles" de la Filmoteca de Catalunya des del seu naixement, per tal de difondre la cultura cinematogràfica entre el públic escolar http://www.filmoteca.cat/web/serveis-educatius/filmoteca-per-a-les-escoles

Les tres coses que he après

1

DIWO també (i sobretot en) educació

El model del "do it yourself", tan de moda darrerament en tots els àmbits, ja fa un temps que ha evolucionat cap al "do it with others": "fes-ho juntament amb els altres". En altres paraules: l'aprenentatge experiencial, autònom i col.laboratiu és molt més efectiu que el traspàs unidireccional d'informació. Cal buscar estratègies per aplicar-lo en tots els àmbits de l'educació, siguem facilitadors de processos d'aprenentatge, no transmissors d'informació.
2

Provocant: crear contextos favorables a l'aprenentatge actiu

Posar en valor la capacitat de descobriment generant un espai lúdic i de confiança; qüestionar allò establert per a facilitar l'aprenentatge autònom; trencar formats tradicionals; sorprendre i interpel.lar per posar en valor totes les opinions; integrar el coneixement previ del grup; acollir allò inesperat per encetar una altra via de diàleg. En definitiva, crear contextos "provocadors" per a fer sorgir el coneixement. Aprendre com a repte.
3

Cap a un procés d'aprenentatge "open-source"

Es poden tenir idees molt bones, però no tenir en compte el context on s'aplicaran, les característiques de l'entorn i, sobretot, les resistències psicològiques al projecte, poden convertir-les fàcilment en intents fallits. Plantejar l'aprenentatge com un procés continu de millora en diversos passos (planificar, aterrar les idees, provar, avaluar i millorar l'experiència) i fer-ho en col.laboració amb totes les parts implicades i en totes les fases del procés, és el repte veritable.
Altres veus de la comunitat educativa
Ramon Rial i Carbonell Ramon Rial i Carbonell
Coordinació Escoles Vedruna....
Tenim una oportunitat
Xavier Orteu  i Guiu Xavier Orteu i Guiu
Director d'Insercoop,...
Una relació diferent amb el temps
JAUME BELLERA SOLÀ JAUME BELLERA SOLÀ
Professor de la Facultat d'...
Cada circumstància és un camí per recórrer
María del Rosario Comerón Mateos María del Rosario Comerón Mateos
Maestra
El conocimiento se construye compartiendo
Maria Ojuel Solsona Maria Ojuel Solsona
Professora de geografia i història...
Fer alumnes reflexius i creatius
Nicolau Espuña Tarrafeta Nicolau Espuña Tarrafeta
Mestre. Director General de FEDAC...
La passió i la creativitat són eines fonamentals.
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació

Més informació