Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Noemí Sas Castilleja
Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
Sóc historiadora de l'art, he treballat en projectes culturals a diferents països, en moltes ocasions relacionats directa o indirectament amb l'educació. Coordino el projecte "Filmoteca per a les escoles" de la Filmoteca de Catalunya des del seu naixement, per tal de difondre la cultura cinematogràfica entre el públic escolar http://www.filmoteca.cat/web/serveis-educatius/filmoteca-per-a-les-escoles

Las 3 cosas que he aprendido

1

DIWO també (i sobretot en) educació

El model del "do it yourself", tan de moda darrerament en tots els àmbits, ja fa un temps que ha evolucionat cap al "do it with others": "fes-ho juntament amb els altres". En altres paraules: l'aprenentatge experiencial, autònom i col.laboratiu és molt més efectiu que el traspàs unidireccional d'informació. Cal buscar estratègies per aplicar-lo en tots els àmbits de l'educació, siguem facilitadors de processos d'aprenentatge, no transmissors d'informació.
2

Provocant: crear contextos favorables a l'aprenentatge actiu

Posar en valor la capacitat de descobriment generant un espai lúdic i de confiança; qüestionar allò establert per a facilitar l'aprenentatge autònom; trencar formats tradicionals; sorprendre i interpel.lar per posar en valor totes les opinions; integrar el coneixement previ del grup; acollir allò inesperat per encetar una altra via de diàleg. En definitiva, crear contextos "provocadors" per a fer sorgir el coneixement. Aprendre com a repte.
3

Cap a un procés d'aprenentatge "open-source"

Es poden tenir idees molt bones, però no tenir en compte el context on s'aplicaran, les característiques de l'entorn i, sobretot, les resistències psicològiques al projecte, poden convertir-les fàcilment en intents fallits. Plantejar l'aprenentatge com un procés continu de millora en diversos passos (planificar, aterrar les idees, provar, avaluar i millorar l'experiència) i fer-ho en col.laboració amb totes les parts implicades i en totes les fases del procés, és el repte veritable.
Otras voces de la comunidad educativa
MARGARITA ALONSO GUEVARA MARGARITA ALONSO GUEVARA
Mestra
Ens cal aprendre a conviure
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps
Merche Garcia Villatoro Merche Garcia Villatoro
Educadora Social Directora de l...
La capacitat de compromís
Nicolau Espuña Tarrafeta Nicolau Espuña Tarrafeta
Mestre. Director General de FEDAC...
La passió i la creativitat són eines fonamentals.
Paulino Garcia Marin Paulino Garcia Marin
Mestre d'Educació Primaria
L'educació no hi és en els llibres, la trobem en les...
Anna Espasa Roca Anna Espasa Roca
Directora del Programa de...
La importància del feedback en el procés d’aprenentatge
Julio Fermin Gualan Tene Julio Fermin Gualan Tene
Profesor-Líder Licenciado en...
Educar para la Dignificacion de la Persona

Más información