Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Lluís Tarín
Lluís Tarín
Assessor especialitzat en Tecnologia Educativa i Desenvolupament Directiu
Sóc assessor extern en lideratge i estratègia a la Fundació Jesuïtes Educació (www.fje.edu/Fje). Ajudo a coordinar l’“Editorial Board” del portal de “e-Learning” i “Learning papers” de la Comunitat Europea (www.elearningeuropa.info). Estic especialitzat en Tecnologia Educativa i Desenvolupament Directiu.

The three things I’ve learned

1

Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el perquè porta a situacions sense sentit

Ocupar-se del com crear l'escola del demà sense tenir clar prèviament què volem i el perquè ho volem, condueix sovint a trobar solucions sense sentit i de poca transcendència. Cal dedicar temps per discernir quina mena d’escola volem i el perquè. L’anàlisi l’hem de fer entre tots els actors i les persones implicades: famílies, alumnes, professorat i educadors no docents. El què i el perquè tenen a veure amb els valors personals i col•lectius i també amb el compromís de justícia i de millora social.
2

Liderar el camí per crear l'escola del demà és menys tècnic i didàctic i més de convenciments i valors

Liderar els canvis per crear l'escola del demà no és una qüestió només d'aplicar solucions tècniques i didàctiques sinó més aviat de transformar valors, actituds i la cultura de les persones implicades. L’escola del demà comporta pèrdues i manteniment del què ara fem. Demana aprendre, en un camí ple d’incerteses, per assaig i error. Liderar aquest procés vol dir tornar la paraula als actors i ajudar a identificar la mena de repte que es presenta i estructurar les preguntes i els temes fonamentals.
3

Cal treball i compromís en equip de tot el professorat per crear l'escola del demà

Davant de l’individualisme que caracteritza sovint el treball docent cal promoure el treball col•laboratiu. La col•laboració en grups aïllats propiciats per dispositius i estructures departamentals o de cicles fomenten la balcanització dels centres i no ajuden prou a la creació de l’escola del demà. Els projectes col•lectius de caire innovador ajuden a reforçar actituds de diàleg entre companys i impulsen estructures molt més horitzontals. Treballar en projectes comuns és la clau per un canvi efectiu. El treball i compromís en equip de tot el professorat ajuda molt més a crear l'escola del demà que el treball i compromís individual.
Other voices from the educational community
Xavier de la Vega Gómez Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària
Una emoció un aprenentatge
Mauro Mediavilla Bordalejo Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó
Enric Garcia Torrents Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari
El model tradicional està caducat
Núria Alart i Guasch Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...
Gemma Lienas Massot Gemma Lienas Massot
Escriptora
La coeducació

More information