Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Dídac Mateo González
Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d'Anàlisi Social i Educativa (GRASE)

En 8 anys he passat de ser cambrer i llicenciat en sociologia a professor associat a la Universitat de Lleida i professor retallat a secundària i amb una tesi doctoral ralentitzada.

Actualment, amb dues companyes del Grup de Recerca sobre Anàlisi Social i Educativa de la Universitat de Lleida (GRASE http://www.grase.udl.cat/?page_id=13), estem fent una recerca sobre la identitat inicial de les persones que en un futur volen exercir la docència, la seva percepció sobre la professió en el primer curs dels graus d'educació infantil i de primària

The three things I’ve learned

1

El perill de l'excessiva confiança en la raó

En moltes de les moltes coses que he llegit i viscut sobre educació encara es sobrevalora el paper de les idees com a motors de canvis (socials i tecnològics) fent bona l'anàlisi que feia un sociòleg alemany de principis del segle XX sobre el paper dels intel·lectuals i que deia, més o menys, així: són molt necessaris però, malhauradament, la major part de les vegades careixen del fre de la realitat i, com sabem massa bé els que ens dediquem a la ciència, la tossuda realitat molts cops contradiu les nostres creences
2

La crisi: una oportunitat per reivindicar el paper de l'educació

El fre de la realitat, la crisi, hauria d'afavorir el paper dels centres educatius com a espais privilegiats d'enfortiment de la capacitat de les persones que conformen la comunitat educativa quant a comprensió de les possibilitats que tenen les persones d'augmentar la seva dimensió política (en el sentit grec de membres responsables i protagonistes d'allò que passa més enllà de l'escola).
3

De canvis i de permanències

L'educació ha de ser sensible als canvis socials i tecnològics, però evitant el perill d'ofegarse en TICS, TACS i alumnes experts en power-points. Passar de la societat de la informació a la del coneixement no depen només de la introducció permanent de novetats en teconologia educativa.
Other voices from the educational community
Ramon Benet Franch Ramon Benet Franch
Professor de FP
Una certa dosis d’inseguretat és bàsica per ser un bon professor
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos
Deysi Adelaida Cabrera Meza
inspectora general/ Lic....
Aprendizaje
Josep Maria Martorell Benach Josep Maria Martorell Benach
Docent a 2ària
Transmetre
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Francesc Balagué Francesc Balagué
Invesitigador i Formador,...
Oberta al món
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música es una herramienta extraordinaria

More information