Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Dídac Mateo González
Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d'Anàlisi Social i Educativa (GRASE)

En 8 anys he passat de ser cambrer i llicenciat en sociologia a professor associat a la Universitat de Lleida i professor retallat a secundària i amb una tesi doctoral ralentitzada.

Actualment, amb dues companyes del Grup de Recerca sobre Anàlisi Social i Educativa de la Universitat de Lleida (GRASE http://www.grase.udl.cat/?page_id=13), estem fent una recerca sobre la identitat inicial de les persones que en un futur volen exercir la docència, la seva percepció sobre la professió en el primer curs dels graus d'educació infantil i de primària

Las 3 cosas que he aprendido

1

El perill de l'excessiva confiança en la raó

En moltes de les moltes coses que he llegit i viscut sobre educació encara es sobrevalora el paper de les idees com a motors de canvis (socials i tecnològics) fent bona l'anàlisi que feia un sociòleg alemany de principis del segle XX sobre el paper dels intel·lectuals i que deia, més o menys, així: són molt necessaris però, malhauradament, la major part de les vegades careixen del fre de la realitat i, com sabem massa bé els que ens dediquem a la ciència, la tossuda realitat molts cops contradiu les nostres creences
2

La crisi: una oportunitat per reivindicar el paper de l'educació

El fre de la realitat, la crisi, hauria d'afavorir el paper dels centres educatius com a espais privilegiats d'enfortiment de la capacitat de les persones que conformen la comunitat educativa quant a comprensió de les possibilitats que tenen les persones d'augmentar la seva dimensió política (en el sentit grec de membres responsables i protagonistes d'allò que passa més enllà de l'escola).
3

De canvis i de permanències

L'educació ha de ser sensible als canvis socials i tecnològics, però evitant el perill d'ofegarse en TICS, TACS i alumnes experts en power-points. Passar de la societat de la informació a la del coneixement no depen només de la introducció permanent de novetats en teconologia educativa.
Otras voces de la comunidad educativa
David Vilalta Murillo David Vilalta Murillo
Mestre. Formador a l'ICE de...
Aprenentatge i humilitat es donen la mà
Anna-Bel Carbonell Rios Anna-Bel Carbonell Rios
Directora de la Fundació Comtal....
Educar és construir
Germà Bel Germà Bel
Professor d'Universitat
L'educació és de mètodes
Maria Carme Boqué Torremorell Maria Carme Boqué Torremorell
Professora titular dels graus en...
L’aventura d'aprendre
Juan Carlos Palomino Juan Carlos Palomino
Consultor de Innovación Educativa
El alumno es el centro
Jheysson Salas Velandia Jheysson Salas Velandia
Estudiant i Activista Estudiantil
Gratuidad y Calidad son posibles
María del Rosario Comerón Mateos María del Rosario Comerón Mateos
Maestra
El conocimiento se construye compartiendo

Más información