We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views
Josep Manuel Prats
President - Fapel
Pare de família, advocat i implicat en l'educació, per convicció i per passió.
The three things I’ve learned
1
Confiança i somriure
Cal confiar en les persones, oferint-los a donar el millor de sí mateixos, posant el llistó tan alt com puguin arribar a superar. Això implica conèixer molt bé els fills, dedicar temps, escoltar, mirar i estimar.
Amb la confiança el ajudem a saber que, si fallen, cal aixecar-se i continuar.
2
Educació i Exigència
Amb la confiança i l'estimació, l'exigència es torna suau, raonable, natural i necessària.
Els fills demanen exigència, sovint contradictòriament quan són adolescents, però la necessiten i ens reclamen coherència als adults.
Ens miren, reptant-nos, i esperen exigència i coherència, encara que protestin.
Cal exigir per educar la tolerància a la frustració. Necessiten saber guanyar i perdre.
3
Avaluació o conseqüències
Avaluació o saber acceptar les conseqüències dels propis actes.
Quan l'educador dona mitjans (confiança, estimació, exigència i recursos), hem de demanar els resultats que cadascú pot donar.
I acceptar el seu triomf o el seu fracàs. I ensenyar a seguir o bé a tornar a començar. Només millorem quan sabem on podem millorar.
Other voices from the educational community
Ramon Benet Franch
Professor de FP
Una certa dosis d’inseguretat és bàsica per ser un bon professor
Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Cada alumne és un món
Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació
L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social
Ramon Puig i Mañosa
Técnic de qualitat
CONEIXEMENT i FORMACIÓ
Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
Ignasi Carreras
Director de l´Institut d´Innovació...
Oportunitats de futur
Aina Flores Hidalgo
Pedagoga i becaria d'...
Com a docent, he compartit aprenentatges amb els infants de 4...