Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Angel Castiñeira Fernandez
Angel Castiñeira Fernandez
Director del dept. de Ciències Socials a ESADE
Vaig entrar en contacte amb el món educatiu amb 3 anys d'edat i ja no l'he abandonat. He tingut responsabilitats en l'educació del lleure (monitor, director d'esplai i formador de monitors d'esplai), a l'educació secundària (catedràtic de Filosofia a diversos instituts), a l'educació universitària (ESADE-URL) i a la formació de directius (Executive Education d'ESADE). Actualment sóc professor del Dept de Ciències Socials d'ESADE, director de la Càtedra de Lideratges d'ESADE i director de l'Observatori de Valors de la Fundació Lluis Carulla. M'he dedicat també a la recerca i he publicat diversos llibres. Col·laboro en el patronat de diverses fundacions i escric en els diaris La Vanguardia, Avui i ARA.

The three things I’ve learned

1

Educar és estimar incondicionalment les persones

Implica sentir-te concernit per les vides dels altres, estar disposat a servir-los, a compartir amb ells part de la teva vida, de les teves energies, dels teus coneixements i dels teus anhels. Has d’estar disposat a introduir-te en les seves vides per millorar-les, per plantar llavors de futur, fins i tot per qüestionar-les i posar-les en crisi. En aquest sentit, educar no és omplir un got sinó provocar un incendi interior.
2

L’educació de qualitat és la via millor d’augmentar les oportunitats vitals de les persones i d’assegurar la prosperitat i la justícia social de les nacions

L’educació és integral o no és. Integra reconeixement del mèrit i accés a noves opcions de vida (cognitiva, professional, intel•lectual, ètica i espiritual). La bona educació fa compatibles excel•lència i igualtat d’oportunitats i enlaira les nacions als paràmetres més preuats de les societats avançades de referència mundial.
3

L’educació representa un esforç i compromís col•lectius

Bàsicament dels pares, també de tots els agents de la societat i finalment de l’escola. L’educació només pot reeixir quan forma part central del contracte social o del projecte compartit de tots els agents d’un país.
Other voices from the educational community
Teresa Calveras Teresa Calveras
Mestra, ara retirada
Escoltar l'alumnat
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
Mònica Coll Llastarri Mònica Coll Llastarri
Infermera
PARTICIPACIÓ ACTIVA
Víctor Ranera i Martín Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent
Margarida Falgàs i Isern Margarida Falgàs i Isern
Mestra i professora de didàctica...
L'autonomia en l'aprenentatge és la clau de la...
Cristina Fumadó Casals Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació
Assumpta Pla Pi Assumpta Pla Pi
Directora institut
Tal com som

More information