Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Quim Brugué Torruella
Quim Brugué Torruella
Catedràtic ciència política (Universitat Autònoma de Barcelona)
Professor des de fa 25 anys, amb una breu i satisfactòria experiència política, i pare de tres fills. No sempre hi trobo motius, però m'esforço per pensar que els nostres fills ho faran millor que nosaltres.

Les tres coses que he après

1

Els alumnes no recorden les assignatures, recorden els professors

El bon professor explica allò que sap, però ensenya allò que és. Ensenyar implica deixa pòsit i això no s'aconsegueix a base de la simple transmissió de coneixement, sinó traslladant actituds, estils i maneres de fer i de ser.
2

El professor no pot exigir sinó està disposat a donar

Els alumnes perceben de manera immediata l'esforç i les ganes dels professors. Només des d'aquesta posició se'ls pot exigir esforç i ganes als alumnes.
3

Ens hem oblidat de les humanitats, i ho paguem amb dèficits de ciutadania

Els alumnes actuals arriben a la Universitat (i en surten) amb uns coneixements molt poc sòlids en àmbits d'humanitats (cultura, literatura, filosofia). Ens hem cregut que el progrés té a veure amb els coneixements tècnics, però ja hem vist que no només de progrés s'alimenten les nostres societats.
Altres veus de la comunitat educativa
Rosa M. Falgàs Casanovas Rosa M. Falgàs Casanovas
Presidenta de l'Associació...
Despertar la curiositat
Roser Juanola Terradellas Roser Juanola Terradellas
Professora UdG
Assumir els conflictes com a quelcom implícit en la naturalesa...
Roser Caño Valls Roser Caño Valls
Funcionària d'educació...
Fent i desfent aprèn el mestre
Tura Badosa Moret Tura Badosa Moret
Professora d'Història....
L’escola com a lloc de convivència i creixement
Josep Puy Juanico Josep Puy Juanico
Director pedagògic C.E. Gresol.-...
Defugir dels mites
Esteve Campins Bagur Esteve Campins Bagur
Docent de secundària
L'educació, bàsica per un país
J. Gil J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal

Més informació