Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Pujadas Ribalta
Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Figueres 1958. Estudis: Magisteri 1978 i Pedagogia 1983. Col·legi Dr. Carulla d'Arbúcies fins 1997. Actualment orientador de centre a l'institut Montsoriu d'Arbúcies. He fet de Caps d'Estudis i director a EGB i coordinador pedagògic a secundària. Autor de "l'Ensenyament en la societat arbucienca 1592-1975" (llibres el segle 1997). Consell de redacció responsable d'educació (1993-2008) de la revista Perxada.

Les tres coses que he après

1

Acompanyem persones que creixen en societat

El centre del nostre servei és l'alumnat. La nostra relació amb les famílies, l'administració, l'entorn,... està en funció dels notres alumnes i no al revés. Ells són persones i vetllem per la seva salut física i emocional, la formació ètica i moral i el creixement intel·lectual. Allò de sempre: sans, bons i savis. Acompanyem l'alumnat en la definició progressiva del seu projecte de vida en una societat canviant.
2

Cal que fem actuacions concretes amb visió global

Els educadors necessitem una visió global (de la persona, del coneixement, de l'entorn) i dominar alguns aspectes concrets (el que anomenem especialitats). La formació dels alumnes és el resultat de la interacció amb diferents maneres de fer, però també cal que hi hagi un deniminador comú.
3

Cal que treballem en equip amb aportacions personals

Educar és una feina col·lectiva. Els docents necesitem estar ben ubicats en el centre per a poder treballar bé en equip, a partir de les diferents maneres de fer, les quals s'han de complementar entre elles. Hem de compartir un llenguatge comú i poder fer aportacions a l'equip.
Altres veus de la comunitat educativa
Artur Parcerisa Aran Artur Parcerisa Aran
Professor del Departament de...
Cal dedicar temps i espais per pensar en els per què
Francesc Balagué Francesc Balagué
Invesitigador i Formador,...
Oberta al món
Manel Rega Tallon Manel Rega Tallon
Técnic manteniment
Autonomía, respecte, valors.
Xavier Úcar Xavier Úcar
Catedràtic de Pedagogia Social
La importància de l'aprenentatge informal
Franc Ponti Roca Franc Ponti Roca
Professor a EADA
Anar a la contra
Roser Boix Tomàs Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur
Àngel Querol i Pallarés Àngel Querol i Pallarés
Mestre i professor. Director d...
educar i ensenyar és fer créixer i donar eines per a l'...

Més informació