Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Franc Ponti Roca
Franc Ponti Roca
Professor a EADA
Doncs em dedico a intentar comprendre com funciona la creativitat en les persones i la innovació a les organitzacions. Sóc professor a EADA sobre aquests temes, tinc 5 llibres publicats sobre la matèria i viatjo per tot el món impartint seminaris, conferències i tallers.

Les tres coses que he après

1

Anar a la contra

Per aprendre cal escoltar i, després, desobeir fins al punt de trobar el camí propi. L'educació ha d'anar contra el poder establert, mai a favor. Com deia Foucault, l'educació no pot servir per a crear "cossos dòcils i adaptats".
2

Pensar a l'inrevés

Cal pensar de manera oposada als estàndards oficials. No serem creatius si no trenquem els esquemes del pensament convencional. Només pensant a l'inrevés aprenem a mirar el món des d'una perspectiva provocativa i fresca.
3

Divertir-se

No s'aprèn sense diversió. No m'agrada gens l'expressió castellana "la letra con sangre entra". Em sembla patètica. Jo només aprenc quan em sento fascinat i meravellat amb una idea o concepte. I això acostuma a ser divertit.
Altres veus de la comunitat educativa
Irma Silvia Torres Lopez Irma Silvia Torres Lopez
Mexican Teacher
The most experimented teachers must work at kindergarten.
Josep Ramon Torres Baldoví Josep Ramon Torres Baldoví
Mestre jubilat
Amor
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
Montserrat Fisas Ollé Montserrat Fisas Ollé
Docent en Educació de persones...
S’ha de garantir l’educació bàsica de totes les persones adultes...
Alejandro Paniagua Rodriguez Alejandro Paniagua Rodriguez
Mestre i Investigador Predoctoral...
Per una nova Economia Política de l'escola
Gerard Ferrer Esteban Gerard Ferrer Esteban
Recercador en educació
Separar no compensa
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula

Més informació