Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Neus Agut Horna
Neus Agut Horna
Orientadora - Atenció a la diversitat
Mestra d'educació infantil, primària, educació especial i orientadora en institut de secundària. Formadora en inclusió educativa, atenció a la diversitat i orientació.

Les tres coses que he après

1

La màgia

Des dels més petits fins als més i més grans, tots necessitem sentir la màgia de prop. Quan en una aula hi entra la màgia com a mestre/professor/educador, pots aconseguir qualsevol fita que et proposis perquè el vincle que estableixes amb les persones amb qui comparteixes l'aula s'enforteix i això provoca sentiments i energies positives que s'encomanen i promouen reaccions d'actitud positiva vers l'aprenentatge. Sempre.
2

La paciència

Tots som diferents però tots tenim el mateix dret a ser escoltats i a disposar del temps que necessitem per pair bé qualsevol nou repte que ens faci superar-nos a nosaltres mateixos. Per a algú el repte pot ser fer equacions de segon grau, per algú altre serà sortir-se''n amb un dibuix tècnic o artístic, per algú altra aprendre a llegir o potser recordar-se cada dia de les notes a l'agenda o cordar-se bé les sabates. La bellesa de l''educació rau en donar temps, amb paciència, perquè cadascú assoleixi el seu repte. I paciència en escoltar les veus dels alumnes, de les famílies i dels companys docents. Sobretot quan en tenen poca, de paciència.
3

Construir escoltant totes les veus

Construir conjuntament amb els companys docents és el millor model de referència que poden copsar i copiar els nostres alumnes. Si els demanem que facin treball cooperatiu, han de poder veure com uns quants professors ens posem d'acord per tirar endavant projectes i fem entre nosaltres, allò que els demanem després com alumnes. Escoltar-nos, no només sentir-nos. Tot i que sentir-nos, i sentir-nos amb tots els sentits, en alguns casos ja seria un gran fita! I escoltar atenent que tots som diferents, que tots tenim una formació, un bagatge i una motxilla prèvia que és diferent per a cada cas. Entendre les diferències entre els professors per ampliar les mirades i aprofundir des de la diferència en l'objectiu únic comú: la millora constant de la nostra professió per a la millora dels processos educatius.
Altres veus de la comunitat educativa
Alex Castillo Navarro Alex Castillo Navarro
President Fapac,.
Versatilitat dels nens
Ramon Terrassa i Cusí Ramon Terrassa i Cusí
Director general d'Acció...
El sentit de comunitat.
Luis Cumbe
Profesor
Que la educación es el vestido de gala para ir a la fiesta d la...
Maite Gorriz Farré Maite Gorriz Farré
Professora de matemàtiques
Una educació centrada en l'aprenentatge de l'alumnat...
Libo Luna Márquez Libo Luna Márquez
Cap del servei d'educació de...
Invertir en educació és invertir en un futur millor
Pedro de Haro Pedro de Haro
Director gerent Associació de...
Les colònies, escoles de convivència
Xavier Gimeno Soria Xavier Gimeno Soria
Professor Titular d'...
La família d’origen és el primer plató on som protagonistes, o...

Més informació