Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Neus Agut Horna
Neus Agut Horna
Orientadora - Atenció a la diversitat
Mestra d'educació infantil, primària, educació especial i orientadora en institut de secundària. Formadora en inclusió educativa, atenció a la diversitat i orientació.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La màgia

Des dels més petits fins als més i més grans, tots necessitem sentir la màgia de prop. Quan en una aula hi entra la màgia com a mestre/professor/educador, pots aconseguir qualsevol fita que et proposis perquè el vincle que estableixes amb les persones amb qui comparteixes l'aula s'enforteix i això provoca sentiments i energies positives que s'encomanen i promouen reaccions d'actitud positiva vers l'aprenentatge. Sempre.
2

La paciència

Tots som diferents però tots tenim el mateix dret a ser escoltats i a disposar del temps que necessitem per pair bé qualsevol nou repte que ens faci superar-nos a nosaltres mateixos. Per a algú el repte pot ser fer equacions de segon grau, per algú altre serà sortir-se''n amb un dibuix tècnic o artístic, per algú altra aprendre a llegir o potser recordar-se cada dia de les notes a l'agenda o cordar-se bé les sabates. La bellesa de l''educació rau en donar temps, amb paciència, perquè cadascú assoleixi el seu repte. I paciència en escoltar les veus dels alumnes, de les famílies i dels companys docents. Sobretot quan en tenen poca, de paciència.
3

Construir escoltant totes les veus

Construir conjuntament amb els companys docents és el millor model de referència que poden copsar i copiar els nostres alumnes. Si els demanem que facin treball cooperatiu, han de poder veure com uns quants professors ens posem d'acord per tirar endavant projectes i fem entre nosaltres, allò que els demanem després com alumnes. Escoltar-nos, no només sentir-nos. Tot i que sentir-nos, i sentir-nos amb tots els sentits, en alguns casos ja seria un gran fita! I escoltar atenent que tots som diferents, que tots tenim una formació, un bagatge i una motxilla prèvia que és diferent per a cada cas. Entendre les diferències entre els professors per ampliar les mirades i aprofundir des de la diferència en l'objectiu únic comú: la millora constant de la nostra professió per a la millora dels processos educatius.
Otras voces de la comunidad educativa
Estel Paloma Estel Paloma
Professora al Batxillerat i a la...
MAKERS
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
Francesc Balagué Francesc Balagué
Invesitigador i Formador,...
Oberta al món
Julio Fermin Gualan Tene Julio Fermin Gualan Tene
Profesor-Líder Licenciado en...
Educar para la Dignificacion de la Persona
Mauro Mediavilla Bordalejo Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau
Quim Brugué Torruella Quim Brugué Torruella
Catedràtic ciència política (...
Els alumnes no recorden les assignatures, recorden els professors
Ramon Burgués i Salse Ramon Burgués i Salse
Regidor d'Educació de l'...
Obrir les portes de les escoles i de les aules a les famílies...

Más información