Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Pilar Medina Bravo
Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat Pompeu Fabra, UPF

Sóc doctora en Psicologia i professora a la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. 

Les tres coses que he après

1

Aprendre implica temps

La informació és accelerada i sorollosa, però el ritme del coneixement és lent. Per això, la relació docent ha de tenir temps per a la seva maduració. Un temps per a què l’alumnat enfronti el repte de sortir de la immediatesa i la superficialitat, i tingui ganes de plantejar-se qüestions que demanen aturar-se.
2

Ensenyar és ensenyar a pensar

L’acumulació d’informació sense criteri no serveix per a res. Quan ensenyem hem d’aprofitar el coneixement que estem impartint per a generar pensament. I una de les maneres és fomentant sempre la curiositat i el dubte: la curiositat perquè és una de les bases fonamentals per a la creativitat, i el dubte per què ensenya a diferenciar entre el que és opinió i el que és argument.
3

El coneixement ha de generar ciutadania

El coneixement és també la via per a la reflexió amb l’alumnat del tipus de societat que val la pena ser viscuda. Podem omplir a l’estudiant de coneixements específics en la seva parcel•la professional, però a les aules no només hi tenim els professionals del futur, sinó els futurs ciutadans. La progressiva fragmentació del coneixement empobreix la capacitat per a entendre la complexitat, un dels majors reptes de qualsevol ciutadà.
Altres veus de la comunitat educativa
Mª Victòria Gómez Serés Mª Victòria Gómez Serés
Pedagoga: Vocal del Col·legi de...
Acompanyament
Jaume Martin Jordana Jaume Martin Jordana
Mestre d'anglès
Mirada
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL
Julio Andreu Amat Julio Andreu Amat
Consultor del Departament...
L'educació és complexe
Josep M. Mominó Josep M. Mominó
Professor de la UOC
El nostre model educatiu sembla poc apropiat per formar...
Montserrat Vergé Grau Montserrat Vergé Grau
Professora
L'ensenyament ha d'ajudar l'alumne a fer-se...

Més informació