Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Pilar Medina Bravo
Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat Pompeu Fabra, UPF

Sóc doctora en Psicologia i professora a la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. 

Les tres coses que he après

1

Aprendre implica temps

La informació és accelerada i sorollosa, però el ritme del coneixement és lent. Per això, la relació docent ha de tenir temps per a la seva maduració. Un temps per a què l’alumnat enfronti el repte de sortir de la immediatesa i la superficialitat, i tingui ganes de plantejar-se qüestions que demanen aturar-se.
2

Ensenyar és ensenyar a pensar

L’acumulació d’informació sense criteri no serveix per a res. Quan ensenyem hem d’aprofitar el coneixement que estem impartint per a generar pensament. I una de les maneres és fomentant sempre la curiositat i el dubte: la curiositat perquè és una de les bases fonamentals per a la creativitat, i el dubte per què ensenya a diferenciar entre el que és opinió i el que és argument.
3

El coneixement ha de generar ciutadania

El coneixement és també la via per a la reflexió amb l’alumnat del tipus de societat que val la pena ser viscuda. Podem omplir a l’estudiant de coneixements específics en la seva parcel•la professional, però a les aules no només hi tenim els professionals del futur, sinó els futurs ciutadans. La progressiva fragmentació del coneixement empobreix la capacitat per a entendre la complexitat, un dels majors reptes de qualsevol ciutadà.
Altres veus de la comunitat educativa
Norman Longworth Norman Longworth
Professor, UNESCO Consultant on...
That the 2 most important populations who should know about...
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La educación no será una imposición.
Nélida Zaitegi de Miguel Nélida Zaitegi de Miguel
Maestra, pedagoga e Inspectora de...
EDUCAR ES ENSEÑAR A SER BUENA PERSONA, BUENA CIUDADANA Y BUENA...
Míriam Espinàs i Riera Míriam Espinàs i Riera
Mestra i ex regidora d'...
Evitar el fracàs escolar també està a les mans dels mestres, per...
Jordi Díaz Gibson Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en...
L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació
Clàudia Turró Ortega Clàudia Turró Ortega
Psicòloga social i coach
A respectar la diferència
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó

Més informació