Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ramon Burgués i Salse
Ramon Burgués i Salse
Regidor d'Educació de l'Ajuntament de Sabadell
He estat mestre i director d'una escola pública de primària durant 30 anys i des de fa tres legislatures sóc Regidor d'Educació a l'Ajuntament de Sabadell.

Les tres coses que he après

1

Obrir les portes de les escoles i de les aules a les famílies crea vincles i línies de treball comunes.

L'escola ha de ser un espai obert a l'aportació de les famílies perquè d'aquesta manera es potencia el coneixement mutu, la confiança i la complicitat que repercutirà en benefici dels infants.
2

Les escoles i les famílies han de saber també escoltar la veu dels infants i joves.

Una escola i una família oberta a escoltar la veu dels infants potencia el desenvolupament de joves participatius i vinculats al seu entorn.
3

Consensuar criteris entre la família i l'escola ofereix als infans un entorn de seguretat i de treball comú que ajuda al seu desenvolupament.

Un llenguatge, uns objectius i unes expectatives comunes a l'escola i a la família permeten que l'infant es desenvolupi en un marc coherent i amb uns referents clars, que li facilitaran el seu desenvolupament i potenciaran la confiança en si mateixos i en el seu entorn..
Altres veus de la comunitat educativa
María del Rosario Comerón Mateos María del Rosario Comerón Mateos
Maestra
El conocimiento se construye compartiendo
Ferran Castellarnau Fort Ferran Castellarnau Fort
Educador
Vivencial
Victòria Oliu Subiranas Victòria Oliu Subiranas
Professora de matemàtiques a ESO i...
Preguntar i escoltar a l'alumnat
Teresa Calveras Teresa Calveras
Mestra, ara retirada
Escoltar l'alumnat
J. Oriol Escardíbul J. Oriol Escardíbul
Professor Titular d'...
El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament...
BLANCA PIEDRA ASTUDILLO
PROFESORA DE PRIMERO DE BASICA
ACOMPAÑAMIENTO EN LA EDUCACION
Beatriz Ballestín González Beatriz Ballestín González
Professora associada i...
La importància del concepte de vinculació per comprendre els...

Més informació