Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Laura Marin Barbé
Laura Marin Barbé
Politòloga

Les tres coses que he après

1

Acampada escolar. Creant comunitat educativa a les terres de Lleida

A les terres de Lleida un grup de pares, mares, mestres i quan s'escau infants, treballen per crear comunitat educativa en cada centre i en la ciutat en general. Per no permetre el desmantellament de l'escola pública. Un procés de pressió política però també d’aprenentatge permanent: assemblees, conferències, activitats lúdiques i reflexives tan per a grans com per a petits.
2

L'educació que es vol prohibir.

Ni partits ni ONG ni fundacions. La veritable transformació social s'aconsegueix a partir del propi canvi de les persones. De les experiències viscudes i per tant, des de l'aula. Quina aula? quina educació? En aquest moments de crisi val la pena tenir en compte altres pedagogies que ens podran fer més lliures, menys fracassats i fracassades. Volem o ens resignem? LA EDUCACIÓN PROHIBIDA a http://www.youtube.com/watch?v=-1Y9OqSJKCc
3

Quina és la nostra força?

L'educació és la construcció del futur que volem, per nosaltres potser ja no, però si pels nostres fills i filles, pel nostre país. Ensenyem doncs, amb l'exemple, a preservar els valors de l'educació de qualitat per a tothom, si convé amb la desobediència...Aquesta és una crida per a que pares, mares i equips directius!! entenguin que el més important no és passar proves de nivell ni omplir aplicatius... no caiguem en els temors per les represàlies d'allò immediat. Volem construir futur! I ho hauríem de començar a fer ja!
Altres veus de la comunitat educativa
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Carme Mayugo i Majó Carme Mayugo i Majó
Educomunicadora
L'educació com a experiència de vida
Ramon Terrassa i Cusí Ramon Terrassa i Cusí
Director general d'Acció...
El sentit de comunitat.
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...
Silvana Ballbè González Silvana Ballbè González
Directora d'escola
Sempre hi ha una porta oberta
Roser Boix Tomàs Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur
Imma Palahí Pibernat Imma Palahí Pibernat
Mestra d'educació infantil i...
El grup: conèixer i respectar

Més informació