Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Tura Badosa Moret
Tura Badosa Moret
Professora d'Història. Directora Cor de Maria d'Olot, tutora de 4t d'ESO

Sóc la Tura Badosa i Moret, professora d’Història i tutora de 4t d’ESO de l’Escola Cor de Maria d’Olot. Durant quinze anys he estat directora del centre. He participat a l’EDE, Escola d’Educadors, organitzada per la FECC.

He escrit diverses obres de teatre aplicades a l’ensenyament (“Totscontents i Callaiprou”, premi “El país a l’Escola” 1989). Autora del crèdit “Carrers estrets, horitzons amples”, Joaquim Masmitjà i el seu temps” (Cor de Maria, 1990). He coordinat l’experiència pedagògica “La Garrotxa, conèixer per estimar”. Taller de lectura interactiva (premi Baldiri Reixac 2013 a mestres i professors). M’agrada expressar els meus sentiments a través de la poesia i, de tant en tant, m’atreveixo a escriure algun petit poema (http://turaolotina.blogspot.com.es).

Les tres coses que he après

1

L’escola com a lloc de convivència i creixement

He aprés que l’escola, més enllà dels coneixements és un lloc per conviure on valors com l’esforç personal, la cooperació, la solidaritat...es converteixen de paraules en fets quotidians i contribueixen a la maduració personal i al creixement de les persones que formen part de la comunitat educativa.
2

Una escola per aprendre i desaprendre

L’escola com a simple transmissora de coneixement ha perdut el seu sentit. Avui els fets i la informació enciclopèdica estan a l’abast de tots en un sol clic; no té cap sentit reproduir mecànicament un coneixement que evoluciona constantment. Cal doncs seleccionar, jerarquitzar, entendre, cercar les causes i les conseqüències, afavorir la capacitat crítica, dubtar, experimentar, treure conclusions, equivocar-se i rectificar...aprendre i desaprendre.
3

L’escola coma a instrument d’equitat i de transformació social

L’escola ha de ser, vol ser i en moltes ocasions és, un lloc que generi oportunitats, equilibrador de les desigualtats, i amb capacitat per generar un pensament crític vers el funcionament de la societat. L’escola no es pot permetre ser un instrument reproductor del model social una vegada demostrat que és injust. Crec que l’escola ha d’obrir, si més no, escletxes cap a la llibertat i la igualtat.
Altres veus de la comunitat educativa
Pere Arcas Blanch Pere Arcas Blanch
Cap de projectes d'...
L'Educació té molt a veure amb la superació de pors
Roser Caño Valls Roser Caño Valls
Funcionària d'educació...
Fent i desfent aprèn el mestre
Montserrat Vergé Grau Montserrat Vergé Grau
Professora
L'ensenyament ha d'ajudar l'alumne a fer-se...
Joan Padrós Rodríguez Joan Padrós Rodríguez
President de l'Associació...
Una escola connectada
Daniel Cassany Daniel Cassany
Docent i investigador
Més aprenentatge i menys ensenyament
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
Roser Canals Cabau Roser Canals Cabau
professora de ciències socials i...
Les didàctiques específiques claus en la formació del professorat

Més informació