Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Míriam Espinàs i Riera
Míriam Espinàs i Riera
Mestra i ex regidora d'educació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Sóc mestra d'educació especial, malgrat actualment estic treballant a l'escola ordinària com a tutora de 6è. Les diferents dedicacions professionals que he tingut al llarg dels anys, des de vetlladora fins a regidora d'educació, m'han permès veure el món de l'educació des de molts i variats punts de vista que han enriquit molt la meva perspectiva. Sóc una apassionada del món de l'educació.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Evitar el fracàs escolar també està a les mans dels mestres, per què no canviem el model d’escola per fer que hi càpiga tothom?

Quan treballava a l’ajuntament em preguntaven sovint quina era la millor o pitjor escola de la ciutat, i jo sempre els deia el mateix: si el teu fill o filla té facilitat per als aprenentatges acadèmics, totes les escoles són bones; visita les escoles pensant que, potser, el teu infant no té aquesta facilitat, i li caldrà una escola que sàpiga apreciar igualment el seu esforç i les seves capacitats, i que sàpiga treballar per treure el millor de cada alumne. Tenim alumnes amb grans capacitats per fer grans coses a la vida, però que per motius diferents no s’adapten al context educatiu estrictament acadèmic. Cal que l’escola no faci persones fracassades, cal no tallar les ales als infants i joves, pensem com fer que l’escola sigui un context apte per a tots i totes, on els mestres puguem guiar i acompanyar als alumnes en el seu particular camí per enfocar la vida. Acceptem i valorem totes les capacitats, totes les intel•ligències, totes les virtuts de tots i cada un dels nostres infants i joves.
2

L’educació especial, un repte a favor de tots

Quan parlem d’educació inclusiva, on els alumnes amb discapacitat o amb especials dificultats estan inclosos a les escoles ordinàries, no només parlem dels avantatges que té l’escola inclusiva per aquests alumnes, també parlem , i sobretot, dels avantatges que té aquesta integració per a la resta dels infants i joves, que aprenen a conviure, a compartir, a solidaritzar-se, a saber apreciar les diferències, a saber-hi conviure, i a saber acceptar les pròpies diferències. No són aquests els valors que volem promoure entre els nostres infants? No us sembla que són prou motius per fomentar aquest tipus d’escola?
3

El repte real de l ‘educació?

Si a qualsevol de nosaltres ens pregunten què volem dels nostres fills quan siguin grans, què volem que aprenguin en aquesta vida, què diríeu? Pensem-hi dos minuts........ Segurament cap de vosaltres ha pensat que vol que sàpiga tots els rius d’Espanya, o que sàpiga la definició del que és un verb copulatiu...., de ben segur hem pensat en que volem que siguin nois i noies preparats per la vida, que sàpiguen enfocar els problemes i els reptes que se’ls presentin, que sàpiguen buscar la informació que necessitin en cada moment, i sobretot que siguin bones persones.... Doncs arromanguem-nos les mànigues i posem-nos a treballar en aquesta direcció!
Otras voces de la comunidad educativa
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Raquel Moreno Raquel Moreno
Consultora de D-CAS
L’escola de la vida
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
M Núria Valls Molins M Núria Valls Molins
Experta en Educació de Persones...
Educar avui és fer ús de les TIC
fabian macias garcía
Docente
EMPATÍA.-
Teresa Romagosa López Teresa Romagosa López
Responsable Escola municipal de...
L' esforç
Vanesa Berlanga Silvente Vanesa Berlanga Silvente
Professora associada - Universitat...
La estadística: un reto para los universitarios

Más información