Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Blai Sotos i Franco
Blai Sotos i Franco
Mestre
Mestre d’educació infantil, director de l’escola Roser Capdevila a Terrassa, màster en lideratge socio-educatiu, professor dels estudis de magisteri a Blanquerna.

The three things I’ve learned

1

1- SON ELS INFANTS QUI APRENEN.

És imprescindible que deixem als infants que siguin ells els qui es facin les preguntes i busquin les respostes. Només així la institució escolar estarà fent tot el possible perquè el creixement intel.lectual, emocional i social dels alumnes sigui democràtica, i esdevingui alliberadora de totes les capacitats i competències dels individus.
2

2- ÉS AMB LES FAMÍLIES AMB QUI COMPARTIM L’EDUCACIÓ

Les famílies son els primers agents educadors dels fills i els qui mantenen aquesta voluntat durant tota la vida dels infants. Aquesta raó, sumades a d’altres també importants, son suficients per que no es vegin apartades de les decisions que sobre l’educació i l’aprenentatge es puguin prendre en relació als fills. L’escola no ha de tenir les portes tancades al diàleg constant amb elles
3

3- ÉS L’ENTORN QUI ENS ACOMPANYA

Les parets de l’escola han de desaparèixer com a frontera entre ella i el seu voltant. Fora de l’escola hi ha molts elements que cal tenir en compte a l’hora de provocar aprenentatge i de comprendre les realitats vitals en que els infants estan immersos en la intimitat de la seva vida habitual. Només coneixent aquesta realitat podrem entendre els models de funcionament de les famílies i els seus infants.
Other voices from the educational community
Francesc Vilà Francesc Vilà
Director Sociosanitari
Que l’escola és un lloc privilegiat per escatir la oportunitat d...
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Beatriz Ballestín González Beatriz Ballestín González
Professora associada i...
La importància del concepte de vinculació per comprendre els...
Irma Silvia Torres Lopez Irma Silvia Torres Lopez
Mexican Teacher
The most experimented teachers must work at kindergarten.
Vanesa Berlanga Silvente Vanesa Berlanga Silvente
Professora associada - Universitat...
La estadística: un reto para los universitarios
Encarna Molina Hita Encarna Molina Hita
Mestra i psicopedagoga jubilada
El treball en equip ens enriqueix

More information